ژوسه پغله فغانسه!

راستش از خدا که پنهان نیست از شما چه پنهان،چند روزی ست مثل خوره افتاده ام به جان فرا گرفتنِ زبان ِ فرانسوی!چراییَش مهم نیست.مهم اتفاقی است که از پس ِ آن برایم رخ داد!قضیه از این قرار است:

طبق معمولِ همیشه که در بازار چرخ میزدم،این بار اما با وسواس بیشتری این کار را انجام میدادم.همین طور به همه جا سَرَک میکشیدم و مغازه ها و ادم هایش را رصد میکردم.

به ناگه صدای خانومی را شنیدم که داشت فرانسوی صحبت میکرد.همان طور مرتب و پشت سرهم صدای"ق" و در پاره ای از موارد صدای"ژ" را از حلقش بیرون میداد!

رویم را برگرداندم و نمیدانم چرا یکهو از زبان مبارکم در آمد که:سوا؟!*

آن خانوم هم که احتمالا دنبال مترجم میگشت و گمان میکرد در ایران هیچ کس زبانش را نمیفهمد،عینهو برق زده ها شد!به سرعت به طرفم آمد!

حالا من استرسی شده بودم و نمیدانستم پا به فرار بگذارم و یا بمانم و یک چیزی بلغور کنم تا شاید بیخیالم بشود!اما چشمتان روز بعد نبیند!هرچه که تا آن لحظه  یاد گرفته بودم مثل فواره،از یادم رفت!

آن خانوم هم دست من را گرفته بود و تند و تند فرانسوی صحبت میکرد!

یکهو به زبانم آمد که:ژوسه پغله  فِغانسه!*

تا این را گفتم بیشتر شادمان گشت!

حالا مگر ولمان میکرد؟!خلاصه به هر زور و ضربتی بود،به او به انگلیسی فهماندم که:بابا!من سطح ابتدایی ِ فرانسم!جون مادرت از ما بگذر!

 

 

*سوا:خوبی؟!

*ژوسه پغله فِغانسه:من فرانسوی بلدم!:|

۲۲ نظر
مـــهر بــــــآنو
۱۹ تیر ۰۲:۰۴
خودت کردی که لعنت بر خودت باد خخخخ

پاسخ :

لعنت بر زبانی ک بی موقه باز شود!خخخخ
فاطمه .ح
۱۹ تیر ۰۲:۱۴
:))))))))

پاسخ :

:) بیشتر!
فاطمه .ح
۱۹ تیر ۰۲:۱۵
راستی من انگلیسی بلد نبود؟! که باهاش حرف بزنی؟

پاسخ :

بلد ک بود بنده خدا!
دیدم داره با گوشیش فرانسوی صوبت میکنه،گفدم یکم برم باش بحرفم!ولی هیچی یادم نیومد اون لحظه!
بعدن ب انگلیسی بش گفدم:)
Sijat
۱۹ تیر ۰۲:۱۹
سلام دوست خوبم. وبلاگ واقعا خوبی داری. تبریک میگم. امیدوارم همینطور به کارت ادامه بدی [گل]
میدونی برای افزایش بازدید وبلاگت فقط لازمه یک بنر خوب داشته باشی؟! اگر دوست داشتی بنر یا لوگو برای وبلاگت داشته باشی یا کارت ویزیت و یا اینکه قالب اختصاصی برای وبلاگت داشته باشی به من سر بزن یا باهام تماس بگیر.
www.designy.mihanblog.com
آیدی یاهو : mr.en75
شماره : 09373468621

پاسخ :

بَشه!خخخ
مـــهر بــــــآنو
۱۹ تیر ۰۲:۲۰
عههههه کامنت بالایی چی میگه خخخخخخ

پاسخ :

میگه:شوما فوضولی؟!:|
چش نداری ببینی یکی ازم تعریف میکنه!ایییییییییش!خخخ
مـــهر بــــــآنو
۱۹ تیر ۰۲:۲۰
من ایتالیایی دوس دارمo_O

پاسخ :

ولی ایتالیایی تو رو دوث نداره!
ی سر ب وبتم بزن:|
کقیستیانو قونالدو :دی
۱۹ تیر ۰۲:۳۶
اوه، تون اکسانت... سه بیزٓق!

پاسخ :

از جرمنی عم هسدی!
چشت دراد فاطیما!رونالدو عم میاد وبم!خخخخ
مـــهر بــــــآنو
۱۹ تیر ۰۳:۰۳
گمرودیوانه خخخخخ...رونالدو فرانسویه میه؟

پاسخ :

خو یاد داره فرانسه!:دی
مـــهر بــــــآنو
۱۹ تیر ۰۳:۲۱
حاضرم از موزامبیک افریقا بازدید کننده داشته باشم ولی رونالدو نیاد وبم اوووووووغ

پاسخ :

حسودی دیگ!
چِش نداری ببینی!خخخ
مـــهر بــــــآنو
۱۹ تیر ۰۳:۳۲
اونم به تو؟!خخخخخخخخخخخ

پاسخ :

چمه مگه؟!
دخدر ب این خوبی!
از خداشم باشههههههه!خخخخ
مـــهر بــــــآنو
۱۹ تیر ۰۳:۳۵
من کامنتمو میذارم تو بگیر بخواب...مجبور نیستی همون موقع جواب بدی خخخخخ
تو نیای من میام خر کشت میکنم میارمت سینما حالا ببین کی گفدم اینو بت:|

پاسخ :

بَشه!خخخ
ali_ sh
۱۹ تیر ۰۳:۳۹
همه زبان ها شیرینن :-)
اسپانیایی فرانسوی ترکی ایتالیایی و از همه مهمتررر روووسی بح بح ولی عرررربی خیلی خره کثافط بم ۵ داد اغشال امق بووووووووق بووووق تر

پاسخ :

روسی عم ی خورده یاد دارم!=))
عربی ک خوبههههههه:)
5؟!Oـo
سمیرام
۱۹ تیر ۰۴:۱۳
خخخخ خیلی بامزه بود :)

پاسخ :

داشدم سکته میکردم!بامزه بود؟!:|خخخ
اقای روانی
۱۹ تیر ۱۳:۲۸
هههه ... اقا مردم اذیت نکن :))

پاسخ :

خانوم هسدم!خخخ
Anis
۱۹ تیر ۱۳:۴۰
اوووه آی لاو فرنچ وری مآچ!!
ولی سخته حوصله شو ندارم!

پاسخ :

تو حوصله چیو داری واقعن؟!خخخ
فو فا نو
۱۹ تیر ۱۷:۱۰
واسه من درست نمیاد متنش. هی جاخالی داره وسط متن و نصفش نیس :| بشه ک وضعیتمون درست شه و لپ تاپ دار شم و مث ادم بتونم بیام نت :|

پ.ن : و من هنوز نفهمیدم چطو فقط تو بیان تو وب تو میتونم کامنت بدم o_O

پاسخ :

نیتتو خالص کن ابجی!خخخخ
بشه ک واقعن!

ادمین نوشت:بیکاز منو دوث داری:*
لولا پالوزا
۱۹ تیر ۱۷:۱۹
هممم لــِ فغانسه لا لانگ دِلـ آمور :)

منم دیدم توریستا بیچاره درگیر شدن ولی هیچوقت نرفتم کمک :))

پاسخ :

خخخخ=)

دخمل خوبی نیستی پ!:))
فائزه
۱۹ تیر ۱۹:۰۴
مهربانو کیه؟؟؟
فریده ست آیا؟؟

پاسخ :

فاطیماس دیونه!خخخ
فاطمه ام
۱۹ تیر ۱۹:۴۳
یعنی خخخخ

پاسخ :

یعنی ب خودت!:دی
ف. قاف
۲۰ تیر ۱۲:۲۱
خخخخخخخخ :-)

پاسخ :

مرسی ک اومدی=)
فائزه
۲۰ تیر ۱۹:۱۷
من فکر کردم فریده ست:||||||

پاسخ :

فریده نت نداره ک:|||
محمد
۲۲ تیر ۰۰:۵۰
خخخخخخخخخخ
چالب بود

پاسخ :

چالبی از خودتونه:)
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی
درباره من
اینجا؛ روان‌پریشیِ یک روانشناسِ روانی را می‌خوانید...
آرشیو مطالب
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان