نرو بیرون چون دختری!!

بعضی وختا حسابی اعصابم خورد میشه!طوریکه چشامو میبندم و دهنمو باز میکنم...الان هم همین وضعیت صادقه!!

از نظر منِ الان،اسلام ی دین مزخرفیه ک فقد ب پسرا بها داده!ما دخدرا باس بمیریم دیگ!!حجابمونو رعایت بکنیم،بلند بلند نخندیم،ارایش نکنیم ک ی وخ پسر مردم منحرف نشه!!مراقب باشیم با نامحرم شوخی نکنیم و و و ...

-ما بهت اعتماد داریم ولی ب جامعه اعتماد نداریم!!

ازین جمله متنفرررررررررم!!آی هیت سنتنس وری وری وری زیاد!!

ینی ب درجه ای رسیدم ک پتناسیل اینو دارم ب هررررر احد و ناسی فوش بدم!!ازون کله گنده های دینی گرفده تا همینایی ک منو محدود میکنن!!

اگ دین ب اینه ک منه دخدر نباس دخدرونگی کنم،نباس جایی برم با دوستام ک حالا محیطش فلانه و بیساره،میخام نباشه اصن همچین دینی!!صدددد سااااال سیاااااه نمیخامش!!

خلاصه باس مراقب باشم تا قبل ازدواج"سالم"بمونم!اونم از نظر جسمی نه روحی!!کی ب روح نیگا میکنه؟!ولی بعد ازدواج هرررر غلطی خاسدی میتونی بکنی!!اونجا دیه مورد نداره!!

جالبه واقن!!

۳۴ نظر
ناشناس
۱۱ آذر ۲۲:۵۹
بابا ای ول. موفقم.

پاسخ :

:)
علی حاتمی
۱۱ آذر ۲۳:۰۰
سلام و عرض ادب عزیز
مدیر وبسایت :‌ konkour100.com هستم
خیلی دلم میخواد من شما رو در وبلاگ خودم ( coder.blog.ir ) لینک کنم و شما در مقابل سایت ( کنکور۱۰۰ ) رو با عنوان (‌ کنکور ) لینک کنید .
یعنی یه تبادل لینک ۳ طرفه که از نظر گوگل مشکلی نداشته باشه :)
اگر موافق بودید سایت (‌ konkour100.com ) رو با عنوان ( کنکور ) لینک کنید و سپس عنوان لینکتون رو برای من در بخش نظرات ( وبلاگم ) بنویسید .

امیدوارم که موافق باشید .
مهدی جباری
۱۱ آذر ۲۳:۰۷
پست های شاخ لاین
پست های فیس بوکی
اس ام اس های جدید
بیوگرافی بازیگران
بیوگرافی خواننده ها و ...


@nekafun_channel
www.nekafun.blog.ir
حتما به ما سر بزنید...

پاسخ :

برو اوور اعصاب ندارم:|
نگار :)
۱۱ آذر ۲۳:۱۰
چقد دلت پره! :)
خدایی خیلی به دخترا سخت گرفته میشه...

پاسخ :

همه از این میترسن ک جسم دخدرشون ی وخ خدشه دار نشه!!و بخاطر همون حاضرن نره بیرون!!خدایی خععلییی خنده داره!!
آی جان قز
۱۲ آذر ۰۱:۰۹
تعجب مبکنم واقعا این متنو تو نوشتی؟!اول فکر کردم شوخی کردی بعد دیدم نه جدی میگی!
تو در مورد اسلام مطالعه کردی؟اسلام دین مزخرفیه؟!
اسلام به ذات خود ندارد عیبی/هر عیبی که هست از مسلمانی ماست
عزیزم اسلام به خاطر روحیه دختر بعضی قوانینو گذاشته،خانوادت به خاطر روحیه ات خیلی چیزارو نمیذارن که انجام بدی
مردا نه به خاطر جسمشون بلکه به خاطر روحیه ی قوی که دارن اجازه بعضی از کارارو دارن و در مقابل اون روحیه زنا ضعیف نیست بلکه لطیفه و برای تربیت یه نسل(و نه فقط یه بچه)لازمه و حالا اگه این روحیه یه ذره چرک بشه یه نسل یه جامعه یه کشور چرک میشه
آره باید قبل ازدواج سالم بمونی اونم روحی،نه جسمی چون جسمی با یه جراحی حله ...
میدونی چند سال بعد میفهمی که چی میگن.الان به هیچ وجه متوجه نمیشی
اسلامو با آدما نشناس،اسلامو با خودش بشناس
همیشه از چیزای با ارزش مواظبت می کنن از هر نظری که باشه

پاسخ :

چرا فک کردی شوخیه؟!
ببین!حرفتو قبول دارم ولی همین دین باعث تشکیل رفتار ادما میشه!دخیله توش ب مقدار زیاد!!
استاد جامعه مون ی چی تریف کرد ک اصن...:
ی دخدره،خونوادش خعلی مذهبی بودن!خعلی بش گیر میدادنو اینا.حتا نمیذاشدن بره تا سرکوچه مثلن خرید کنه!!(فک کن!!)بعد این دخدر خانوم ی خاستگار واسش میاد ک از همهههه نظر پرفکت بوده.ولی مامانه تا میفمه پسره فال این لاو این شده بوده(اونم فقد فال ها!رابطه نداشدن باهم!!)ردش میکنه و دیگ نمیذاره دخدرش بره مدرسه!!
این تفکر از کوجا نشات میگیره ب نظرت؟!قطعن دین!!
ما میتونیم بذاریم دخدرمون تفریح کنه(اونم از نوع سالمش!)ولی نمیتونیم محدودش کنیم و بگیم حالا چون دخدری و جنست لطیفه و و و...اجازه هیش کاری نداری!!
این ب هیچ عنوان تو کت من نمیره!!
آقای مربّع
۱۲ آذر ۰۱:۳۴
سالم بودن به اینا نیست که. آدم باید تجربه کنه :دی
بپا بکارت روحت خط نخوره ...

پاسخ :

هرچیزی ام تجربش خوب نی خدایی=))
پاییدم:))
کلنگ همساده پسر
۱۲ آذر ۰۸:۰۵
اصولا دین دست و پای همه را بسته وگرنه ما هم دل خوشی نداریم! پتانسیل وارد نمودن چندین ضربه ی کاری و هلک را نیز درا می باشیم!
اما شما خانمی کن. برای خودت روح و جسمت را تر و تازه و سالم نگه دار و نه برای دیگران. مشیت خدا انسان های سالم همه از نعمت عقل برخوردارند. بیشتر از دیگران از آن استفاده بنما!

پاسخ :

شما ک پسری حرف نباشه!!ینی اگ من پسر بودم،عمررررررن ناشکری میکردم!!
روح من وختی تازس ک با رفقام باشم!
چشم پدررر!!:|
هاجرک +
۱۲ آذر ۰۸:۴۴
کی گفته بعده ازدواج هرکاری دوست داری می تونی انجام بدی؟

پاسخ :

از این منظر ک دیه دینی ب اون صورت گردن والدینت نی!!
هاجرک +
۱۲ آذر ۰۸:۴۵
ما جنس دومیم رفیعه.

پاسخ :

متاسفم واس خودم هاجر!
زهرا
۱۲ آذر ۰۹:۱۸
لا اکراهَ فی الدین :)
دین رو مردم سخت می کنن اسلام سخت نیست ، اسلامی که خدا به پیامبرش گفته نشون ما بده سخت و مزخرف نیست :)

پاسخ :

همین اسلام اگ نبود،من راعت میتونسدم هرجا دلم خاس برم بدون اینکه احدی حررررفی بزنه!!
toka. ta
۱۲ آذر ۱۱:۱۵
ما درک درستی از دین و حتی خدا نداریم....

پاسخ :

اگ درک نداریم،چرا مسلمون شدیم؟!
آقای سر به هوا ...
۱۲ آذر ۱۳:۵۳
چه عصبی !
واقعا قبول دارم بعضی جاهاش لنگ میزنه !
شاید تو طول تاریخ عوض شده !

پاسخ :

خودت رو جای ما بذار شما ی لحظه!!
شایدم از اول همین طوری لنگ میزده!!
نگین ...
۱۲ آذر ۱۵:۳۳
همونقدم به پسرا سخت گرفتن اما پسرا حالیشون نیس !! رعایت نمیکنن ! نمیدونم چرا کسی بهشون نمیگه !
ولش اقا ولش

پاسخ :

نهههه اونقدرام نی سخ گرفدن ب پسرا!:)
وللش=))
کلنگ همساده پسر
۱۲ آذر ۱۵:۵۵
منظورم این بود که عقلتان را بر تقلید کورکورانه کارهای دینی مقدم بشمارید

پاسخ :

واقعنم تقلید کورکورانه!!
آی جان قز
۱۲ آذر ۱۶:۳۳
حرفای تو هم تو کت من نمیره!!!
اون خانواده ای که استادتون تعریف میکرد هم درک درستی از دین اسلام نداشتن کی گفته اونا هم مورد قبول خدا و پیغمبر هستن؟حتی خود پیغمبرو امامون هم همچین آدمایی رو قبول نمیکردن...اون خانواده هم بدون مطالعه و با عقل ناقص خودشون اسلامو درک کردن
اسلام کاملترین و بهترین دینی که تو این جهان هست
توروخدا یه ذره مطالعه داشته باشین اسلام کجا دست و پا گیره؟کجا زنارو محدود کرده؟؟؟!!!
قرآن بخونین نهج البلاغه زندگی حضرت فاطمه(س)حماسه حسینی بخونین
اون موقع می فهمین که هیچ جاش لنگ نمیزنه
تمام نظریه های که تو علوم انسانی مخصوصا جامعه شناسی و روانشناسی هست تمامش تفکرات غربه،غربی که تمام تفکراتش حول نهلیسمی و اگزالیستی(نیستی و بی خدایی) می چرخه

پاسخ :

نمیدونم!شاعد حق با تو باشه:)
سمیرا
۱۲ آذر ۱۷:۱۶
بعد از ازدواج فقط بی وجداناش می تونن خیلی کارا کنن ... به اسلا و غیر اسلامم ربط نداره، وقتی دونفر باهم قول و قرار میزارن باید پایبند باشن و اگر نمیتونن جدایی...

+ نمیدونم واسه کل مطلب چی بگم(به خاطر درگیری فکریم اینروزا) اما نه کامل موافقم نه مخالف :))

پاسخ :

ارجاعت میدم ب جواب کامنت هاچ:)

+ایشالا برطرف شه!تولدتم پیش پیش موبارکا^__^
نرگس جوان
۱۲ آذر ۱۹:۴۴
ب نظر منم اشتباه دیگرانو پای دین نذار. خود تو چقدر تحقیق گردی در موردش؟ اطرافیان و بزرگترای ما هم بدون تحقیق قبولش کردن و هر چی بقیه گفتن رو پذیرفتن. پس تو اینطور نباش

پاسخ :

:)
آوو کادو
۱۲ آذر ۲۰:۰۹
واقعا جالبه! :-0

پاسخ :

اوهوم!
آقای دارستانی
۱۲ آذر ۲۰:۴۵
متاسف برات 👎

پاسخ :

=))))))))))
رنگی رنگی
۱۲ آذر ۲۱:۲۳
میدونم که خودتم میدونی این حرفا همش غلطه!!! و راحت میتونم با چندتا جمله قانعت کنم اما...
از اونجایی که الان عصبانی هستی و درجایگاه قضاوت غلط چیزی نمیگم چون ادمی که خوابه بیدار میشه اما ادمی که خودشو زده به خواب نه! هروقت خواب بودی و حس کردی وقت بیدار شدنته بیا باهم حرف بزنیم !
فقط یه چیزی دین مال روزای اسون نیس دین و دین دار توی موقعیت های سخت توی امتحان هاست که شناخته میشه حواست باشه روسفید از امتحانت بیرون بیای:)))

پاسخ :

مرسی رنگی رنگی:)
ناشناس
۱۳ آذر ۲۱:۲۹
بهتره دقت کنین .... خیلی از همین چیزا برای پسرا هم هست ... مثل رعایت حیا و عفت و درست حرف زدن و رعایت محرم و نامحرمی ... اشتباه میگم؟
البته قشنگ مشخصه چه مقدار عصبانی هستین .... :)
محدودیت دوطرفه اس ...

پاسخ :

پسرارو مجبور میکنن ک عفت و حیا داشده باشن؟!مسلمن نع!!
این مدل عصبانیت ممولن هر ده سال یک بار در من ظهور میکنه:)

+چرا ناشناس حالا؟!
نرگس جوان
۱۳ آذر ۲۳:۱۵
این ینی دارم اراجیف میگم؟

پاسخ :

نع والا!چون دوستان گفده بودن تقریبن مثه نظر شمارو،منم دیه حرفی نداشدم واس گفدن:)
بوتیمار ...
۱۴ آذر ۰۱:۳۷
تنها کتاب منطقی اش دینی ست...

پاسخ :

اوهوم:)
فریده خانوم
۱۴ آذر ۱۲:۳۴
من قبلشم گفته بودم مواظب خوبی هات باش...رشته ای که تو داری میخونی روانشناسی غربیه! استاداشم همونو میان درس میدن و اون نظریه هارو بیان میکنن! مواظب باش رو عقایدت تاثیری نداشته باشه...
درسته که دخترا محدودیت هایی دارن اما یقینا یه روزی خودت بهش میرسی که این محدودیت ها بیستر از همه واسه خودت خوب بوده...منظور پدر و مادرتم بعدها میفهمی...
شاید چون یه شهر دیگه هستی میترسن باید به اونا هم حق بدی ...
کی گفته که روحت مهم نیست...اونا قطعا نگراندیه چیزایی هستن که فقط و فقط میتونه به روح لطیفت صدمه بزنه !
و تایید حرفای رنگی رنگی
موفق باشی پس الکنکوری! :)

پاسخ :

فریدهههههههههههه^________^
کوجاعی دلم واست ی ذرهههههه شدهههههه:(((((((
هوم!یادمه گفدی!خدایی خعلی باس مطالعه داشده باشم ک عقایدم عوض نشه!!
من نمیفهمم فریده!حتا بعدنم نمیفهمم!!
حق میدم ولی عاخه چرا فقد من؟!
من تو خونه باشم،تنها،با ایچ کسی حرف نزنم،روحم سالم میمونه؟!
تو ام همین طور عروس خانووووووم=))
شکیبا
۱۴ آذر ۲۲:۵۷
مسئله اینه که هنوز نفهمیدی تا الانش هم مسلمون نبودی : ) ما تو گوشمون اذان خونده شد و خیلیامون وقت شنیدنش لبخند زدیم. این فطرت انسان رو نشون میده اما دلیل بر این نیست که مهر اسلام دیگه به تن طرف خورد و حالا تا وقتی زنده ست نمی تونه برگرده. ما اصلا اون اسلام آوردن رو یادمون نیست. الان می تونی بی دین باشی اما خدا رو قبول داشته باشی. می تونی کلا کافر باشی. می تونی هم مسلمون بشی. کاملا به اختیار خودته.

ولی حرف من یادت باشه: هیچ چیز اسلام اشتباه نیست. کسی که نمی فهمدش یا هنوز خدا رو نشناخته، حتی در حد خیلی خیلی پایین. یا داره با خودش لج می کنه. [حتی اینجا اختیار داری با حرفم به طور کامل مخالف باشی؛ اما من هم اختیار داشتم که تجربه مو در اختیارت بذارم : ) ]

پاسخ :

حرفتو قبول دارم اما دیه واس این چیزا دیر شده!اگ از همون ابتدا میرفدم تحقیق،حتا اگ برهم میگشدم از دین اسلام،حرفی نبود!اما الان...

یا داره با خودش لج میکنه یا؟!:))
ناشناس
۱۹ آذر ۱۳:۲۱
سلام.
من یه پسرم.
شما اگر میخوای دخترونگی کنی اولین کار اینه که از حرف زدن مردا تقلید نکنی! منظورم نمونه ایناست: "خدایی خعلی باس مطالعه داشده باشم"
باس؟!
اینطور حرف زدن برای مردای گنده لاته. دختر چه معنی که اینطور صحبت کنه! البته نمیخوام بگم حق نداری اینطوری حرف بزنی. اتفاقا آزادی! منتها روح لطیف خودت رو از بین می بری.
از اسلام چقدر میدونی؟ ترجمه قرآن رو یه دور کامل خوندی؟
خندیدن با صدای بلند و نداشتن پوشش برای من پسر هم همونقدر زشته که برای شما زشته. یادمه یه روز یه پسر طوری خودش رو آرایش کرده بود و لباس با رنگ جلف تنش بود که یه پرایدی که داشت رد میشد بهش گفت شبی چند؟
اسلام رو از مردم نبین. از امام علی ببین. موقعی میتونی به یک نفر بگی اسلام داره که کردارش به کردار علی نزدیک باشه. توی کشور ما خیلی ادعای مسلمونی دارن. اما فکر میکنن مسلمونن. همون که گفته نرو بیرون چون دختری، اسلام رو نفهمیده. البته نمیشه قضاوت کرد. شاید چون میدونه که بقیه مورد اطمینان نیستند و ممکنه برای دختر مزاحمت ایجاد کنند اینو گفته.

پاسخ :

سلام:)
از کی تاحالا طرز صوبت کردنِ مجازی اونم،نشونه تقلیدکردن از اقایونه؟؟؟!
شما خودت چقدر مطالعه داشدی؟؟خودت مسلمون شدی یا خونوادت تو گوشت اذان خوندن؟؟
خندیدن با صدای بلند و نداشتن پوشش مناسب واستون زشته!ولی میتونین هم نداشده باشین!!گوناه نکردین ینی!ولی ما چی؟؟
ناشناس
۲۰ آذر ۱۹:۱۱
سلام.
خوشحالم که جواب پیاممو دادی. حالا من باید جواب بدم.
به نظر من تقلید کردنِ صحبت، مجازی و حقیقی نداره. مثلا من میتونم اینجا توی این فضای مجازی کمی دخترونه حرف بزنم:
"سلام عجیجم. خوبی؟ چلا نالاحتی؟ قلبونت بلم !"
تصور کنید یک پسر اینطوری حرف بزنه. خنده داره نه؟
البته نمیخوام بگم شمام اینطوری صحبت کنید. فکر میکنم همین طوری که الان من دارم می‌نویسم و شما می‌خونید کافی باشه.
من به حدی مطالعه داشتم که قانع بشم اسلام کاملترین دین موجوده.
نمیدونم توی گوشم اذون خوندن یا نه و این رو هم دلیلی برای مسلمون شدن نمیدونم.
این که گفتین "خندیدن با صدای بلند و نداشتن پوشش مناسب واستون زشته!ولی میتونین هم نداشده باشین!" تقصیر دین نیست. به نظر من اینها بیشتر به عرف جامعه برمی‌گرده تا به دین. یعنی شما هم میتونید با صدای بلند بخندید ولی عرف نیست. شاید اگر این هم عرف میشد یه کار عادی بود و باز هم دین حرفی در اون مورد نداشت. دقیقا مثل اینکه عرف نیست دختر از پسر خواستگاری کنه اما اگر هم خواستگاری کنه ایرادی نداره.

پاسخ :

سلام:)
ببین!اینی ک شوما میگی با اینی ک من میگم زمین تا اسمون فرقش هس!!من واس کوتاه کردنِ نوشتارم و اینکه راعت تر بتونم بنویسم و طبیعتن سرعتم بره بالا،این مدلی مینویسم!و هیش وخ در گفدار ممولی و روز مرم،نمیگم"باس"!هرچن هنوزم درک نمیکنم ک چرا مردونس این کلمه؟!
شوما شاعد ب کم قانعی ولی من نع!!من همهههه چیِ این دنیارو ی دوروغ گندهههه میدونم و واسم خنده داره بخام باورش کنم!!
از قضا،تخصیر دینه!!دین مگ نگفده گوناه داره؟!
اون قضیه خاستگاری دخدر از پسر،ب نظرم اصن ربدی نداش ب مسئله مورد بحث ما:)
عرفـــــ ـــان
۲۰ آذر ۲۱:۱۲
راست میگی دیگه ...
حالا خوبه به دین ایراد میگیری من با اصلش مشکل دارم !
چرا این غریزه رو بذاره تو مردا که هِی ما بخوایم خودمون رو کنترل کنیم هِی دخترا مواظبِ لباس پوشیدنشون !
مسخره بازیِ ...
همه چیِ دنیا مسخره بازیِ ...
برایِ دخترا یه جور سخته برایِ پسرا ام یه جور دیگه ...
کلا از فرمولی که خدا دنیارو خلق کرده حالم به هم میخوره !
همشم جبرِ من که هیچ اختیاری تو این دنیا پیدا نکردم ...

پاسخ :

گفدم تو کامنتام!ب نظر من جواب همههه چیِ این دنیا،ی دوروغ شاخ داره!!
:))
ناشناس
۲۱ آذر ۱۷:۱۱
یه دروغ گنده یعنی چی؟ مگه باور ندارید که دارید زندگی میکنید؟!!!!!
تایپ معمولی و تایپ به سبک شما تفاوت چندانی از لحاظ زمان بردن ندارن. پس اینکه میگید سریعتر تایپ کنم بهونه هست.
با این موضوع که چه طرز فکری نسبت به خدا و دین دارید کاری ندارم. اما حداقل خواهشی که دارم اینه که چیزایی رو که مطمئن نیستید به دین نسبت ندید.. تحقیق لازمه شناخت هست. من با توجه به پروفایلتون فهمیدم که خیلی سن زیادی ندارید. یعنی هنوز خیلی از دبیرستان فاصله نگرفتید. به نظر من وقت خوبی دارید که بیشتر تحقیق کنید. در مورد پوشش حتما آیات 31 تا 35 سوره نور رو مطالعه کنید. شما اگر دیدید که قرآن حرفی رو زده که به ضرر انسان باشه، اونوقت میتونید شاکی باشید. یعنی به نظر من همه دستورات قرآن به صلاح و در جهت سعادت انسان هست. البته گاهی وقتا ممکنه یه آیه ای بخونید و فکر کنید خدا بین زن و مرد تبعیض قائل شده. مثل مسئله تقسیم ارث. ولی وقتی تفسیرش رو بخونید می بینید چقدر خداوند دقیق بوده. پس پیشنهاد میکنم تا کاملا تحقیق نکردید، قضاوت نکنید.
در مورد اون قضیه خواستگاری فقط خواستم یک مثال از چیز غیر عرف بیارم. من دیگه تقریبا همه اونچه که باید در مورد عنوان پست میگفتم رو قبلا گفتم. توصیه میکنم کتابهای آقای زائری در مورد حجاب و کلیپ ایشون در مورد حجاب رو توی سایت آپارات ببینید. مطمئنم که نظرتون در مورد اسلام عوض میشه.

پاسخ :

ممنونم:)
مرتضی
۲۲ آذر ۱۹:۲۳
سلام خواهشا به اسلام توهین نکن مشکل روحی روانی داری چه ربطی به اسلام داره اگه زیاد آزاد بمونی می افتی تو دام شیطان می افتی تو قفس گناه و هزارجور راه خلاف دیگه توهین به اسلام یعنی توهین به چهارده معصوم خجالت بکش یعنی خانوم فاطمه زهرا(س)چون دین داشته بده و مثلا اون بازیگرهای زن خارجی خوبن؟ بترس از خدا

پاسخ :

همین لحن شوما گویای همههه چیزه جناب!!:)
عشقی ....
۲۸ آذر ۱۷:۰۶
از رسول خدا حضرت محمد صلى ‏الله ‏علیه ‏و آله و سلم نقل شده که فرموده اند:

"نِعمَ الوَلَدُ البَنَاتُ مُلَطِّفَاتٌ مُجَهِّزَاتٌ مُؤمِنَاتٌ مُبَارَکاتٌ مُفَلَّیَاتٌ"؛

دختران چه فرزندان خوبى هستند؛ با لطافت و مهربان، آماده به خدمت‏رسانى، یار و غمخوار [اعضاى خانواده]، با برکت و پاکیزه کننده [در خانواده براى پدر و مادر.]


مستدرک الوسائل ج15، ص115؛ وسائل‏الشیعة، ج15، ص100؛ فروغ کافى، ج2، ص82. به نقل از مرکز نشر اعتقادات


و نیز فرموده‏ اند:

"اِنَّ اللّهَ تَبَارَکَ وَ تَعَالَى عَلَى الاُناثِ اَرَقٌّ مِنهُ عَلَى الذُّکُورِ"؛

خداوند متعال بر دختران مهربان‏تر است تا پسران.


وسائل‏ الشیعة، ج15، ص104؛ فروع کافى، ج2، ص82. به نقل از مرکز نشر اعتقادات


و فرموده اند:

مَن کانتْ لَه ابنةٌ فأدّبَها وأحْسَنَ أدَبها ، وعلّمَها فأحْسَنَ تعلیمَها ؛ فأوسَعَ علَیها مِن نِعمِ اللّه ِ الّتى أسبَغَ علَیهِ ، کانَتْ لَه مَنَعةً وسِتْرا مِن النّارِ .

(میزان الحکمة ج1 ص 107حدیث 403)

هر که دختری داشته باشد وخوب تربیتش کند واو را به خوبی دانش بیاموزد واز نعمتهایی که خداوند به او عطا کرده به وفور بهره مندش سازد، آن دختر، سپر و پوشش پدر در برابر آتش دوزخ خواهد بود.

و نیز فرموده‏ اند:

لا تَکرَهوا البَناتَ ؛ فإنَّهُنَّ المُؤنِساتُ الغالِیاتُ.

(میزان الحکمة ج 13ص 442 ح٢٢٦١٩)

دختران را بد ندانید؛ زیرا آنها مونس هاى گرانبهایى هستند.


و نیز فرموده‏ اند:

البَناتُ هُنَّ المُشفِقاتُ المُجَهَّزاتُ المُبارَکاتُ.

(میزان الحکمة ج 13ص 442 ح٢٢٦21)

این دخترانند که دلسوز و مددکار و با برکتند.


و نیز فرموده‏ اند:

مَن وُلِدَت لَهُ ابنَةٌ فلَم یُؤذِها و لَم یُهِنْها و لَم یُؤثِرْ وُلدَهُ علَیها ـ یَعنی الذُّکورَ ـ أدخَلَهُ اللّه ُ بِها الجَنَّةَ

(میزان الحکمة ج 13ص 442 ح٢٢٦22)

هر کس که برایش دختر به دنیا آید و او را اذیّت نکند و حقیرش نشمارد و فرزندان ـ یعنى پسران ـ خود را بر او ترجیح ندهد، خداوند به واسطه آن دختر او را به بهشت مى برد.

و نیز فرموده‏ اند:

نِعمَ الوَلَدُ البَناتُ المُخَدَّراتُ ، مَن کانَت عِندَهُ واحِدَةٌ جَعَلَها اللّه ُ سِترا لَهُ مِن النّارِ.

(میزان الحکمة ج 13ص 442 ح٢٢٦23)

چه خوب فرزندانى هستند دخترانِ با حیا. هر کس یکى از آنها را داشته باشد، خداوند آن دختر را براى او مانعى در برابر آتش دوزخ قرار مى دهد.

و نیز فرموده‏ اند:

إنّ اللّه َ تبارکَ و تعالى علَى الإناثِ أرأفُ مِنهُ علَى الذُّکورِ ، و ما مِن رجُلٍ یُدخِلُ فَرحَةً علَى امرأةٍ بَینَهُ و بَینَها حُرمَةٌ ، إلاّ فَرَّحَهُ اللّه ُ تعالى یَومَ القِیامَةِ.

(میزان الحکمة ج 13ص 442 ح٢٢٦24)

خداوند تبارک و تعالى به زنان مهربانتر از مردان است. هیچ مردى نیست که زنى از محارم خود را خوشحال سازد، مگر اینکه خداوند متعال در روز قیامت او را شادمان گرداند.


أُتِیَ رَجُلٌ وَ هُوَ عِنْدَ النَّبِیِّ ص فَأُخْبِرَ بِمَوْلُودٍ أَصَابَهُ فَتَغَیَّرَ وَجْهُ الرَّجُلِ فَقَالَ لَهُ النَّبِیُّ ع مَا لَکَ فَقَالَ خَیْرٌ فَقَالَ قُلْ قَالَ خَرَجْتُ وَ الْمَرْأَةُ تَمْخَضُ فَأُخْبِرْتُ أَنَّهَا وَلَدَتْ جَارِیَةً فَقَالَ لَهُ النَّبِیُّ ص الْأَرْضُ تُقِلُّهَا وَ السَّمَاءُ تُظِلُّهَا وَ اللَّهُ یَرْزُقُهَا وَ هِیَ رَیْحَانَةٌ تَشَمُّهَا.

(الکافی ج 6 ص4 باب فضل بنات)

مردى در خدمت پیامبر صلى الله علیه و آله بود که خبر به دنیا آمدن فرزندش را به او دادند. رنگش دگرگون شد.
پیامبر صلى الله علیه و آله فرمود: تو را چه شد؟
عرض کرد: خیر است.

پیامبر صلى الله علیه و آله فرمود: بگو.

عرض کرد: وقتى از خانه بیرون آمدم همسرم درد زایمان داشت و حالا برایم خبر آوردند که دختر زاییده است.

پیامبر صلى الله علیه و آله فرمود: سنگینى اش بر روى زمین است و سایه بانش آسمان و روزى دهنده اش خدا و او یک دسته گل است که تو او را مى بویى.


الإمامُ علیٌّ علیه السلام : کانَ رسولُ اللّه ِ صلى الله علیه و آله إذا بُشِّرَ بِجارِیَةٍ قالَ : رَیحانَةٌ و رِزقُها علَى اللّه عَزَّ و جلَّ.

(میزان الحکمة ج 13ص 443 ح٢٢٦26)

امام على علیه السلام نقل کرده اند هرگاه به رسول خدا صلى الله علیه و آله مژده مى دادند که برایش دخترى به دنیا آمده است، مى فرمود: دسته گل است و روزیش را خداوند عزّ و جلّ مى دهد.

و نیز فرموده اند:

مَنْ کانَ لَهُ أُنْثى فَلَمْ یَنْبِذْها وَ لَمْ یُهِنْها وَ لَمْ یُؤْثِرْ وَلَدَهُ عَلَیْها اَدْخَلَهُ اللّهُ الْجَنَّةَ.


آنکه داراى دختر است، او را از خود نراند، اهانتش نکند، پسران را بر او مقدم ندارد، خداوند وى را وارد بهشت مى کند.

ازدواج در اسلام، ص 136



و نیز فرموده اند:

مَنْ کانَتْ لَهُ اِبْنَةٌ واحِدَةٌ کانَتْ خَیْراً لَهُ مِنْ اَلْفِ حِجَّة وَ اَلْفِ غَزْوَة وَ اَلْفِ بَدَنَة وَ اَلْفِ ضِیافَة.

کسى که یک دختر دارد اجر او از هزار حج، و هزار جهاد، و هزار قربانى و هزار مهمانى بیشتر است!

ازدواج در اسلام، ص 136


و نیز فرموده اند:

من دخل السوق فاشترى تحفة فحملها الى عیاله کان کحامل الصدقة الى قوم محاویج و لیبدء بالاناث قبل الذکور، فانه من فرح ابنته فکانما اعتق رقبة من ولد اسماعیل

کسى که بازار مى ‏رود و تحفه ‏اى براى خانواده خود مى ‏خرد، همچون کسى است که مى‏ خواهد به نیازمندانى کمک کند (یعنی همان پاداش را دارد) و هنگامى که مى ‏خواهد تحفه را تقسیم کند، نخست باید به دختر و بعد به پسران بدهد چرا که هر کس دخترش را شاد و مسرور کند چنان است که گویى کسى از فرزندان اسماعیل (ع) را آزاد کرده باشد.

مکارم الاخلاق صفحه 54

و فرموده اند:

خَیْرُ اَوْلادِکُمْ اَلْبَناتُ.


بهترین فرزندان شما دختران هستند.

بحار، ج 104، ص 91.


اِنَّ اللّهَ تَبارَکَ وَ تَعالى عَلَى الاِْناثِ اَرَقُّ مِنْهُ عَلَى الذُّکُورِ، وَ ما مِنْ رَجُل یُدْخِلُ فَرْحَةً عَلى اِمْرَأَة بَیْنَهُ وَ بَیْنَها حُرْمَةٌ اِلاّ فَرَّحَهُ اللّهُ یَوْمَ الْقِیامَةِ

خداوند به دختر مهربانتر از پسر است، کسى که باعث خوشحالى دخترش شود، خداوند روز قیامت او را خوشحال مى کند.

وسائل، ج 20، ص 367.


و فرموده اند:

رَحِمَ اللّه‏ُ اَبَا البَناتِ، اَلبَناتُ مُبارَکاتٌ مُحَبِّباتٌ وَ البَنونَ مُبَشِّراتٌ وَ هُنَّ الباقیاتُ الصّالِحاتُ
رحمت خدا بر پدرى که داراى دخترانى است! دختران، با برکت و دوست داشتنى‏اند و پسران، مژده آورند. دختران باقیات الصالحات (بازماندگان شایسته)اند.


مستدرک الوسائل، ج 15، ص 115،


و فرموده اند:
مَا مِنْ بَیْتٍ فِیهِ الْبَنَاتُ إِلَّا نَزَلَتْ کُلَّ یَوْمٍ عَلَیْهِ اثْنَتَا عَشْرَةَ بَرَکَةً وَ رَحْمَةً مِنَ السَّمَاءِ وَ لَا یَنْقَطِعُ زِیَارَةُ الْمَلَائِکَةِ مِنْ ذَلِکَ الْبَیْتِ یَکْتُبُونَ لِأَبِیهِمْ کُلَّ یَوْمٍ وَ لَیْلَةٍ عِبَادَةَ سَنَةٍ

هیچ خانه ای نیست که در آن دخترانی باشد مگر آن که هر روز دوازده برکت ورحمت از آسمان برآن نازل می شود،ودائم مورد زیارت ملائکه قرار دارد ،برای پدرشان هر روز وشب ثواب یک سال عبادت می نویسند


(محدث نوری، ج 15 ،ص 116)
http://ahadis-o-revayat.blogfa.com/post-735.aspx

پاسخ :

ممنون در اسرع وخ مطالعه میکنم:)
عشقی ....
۲۸ آذر ۱۷:۰۷
سلام خواهرم.من در حدی نیستم که بخواهم گنده تر از دهانم حرف بزنم یا شما

را نصیحت کنم در قرآن کریم کلمه ی زن هم کلمه ی مرد به تعداد برابری تکرار شده

این یعنی برابری مرد و زن در اسلام در قرآن آمده همانا گرامی ترین شما نزد خداوند

با تقواترین شماست این یعنی برابری مرد و زن و ملاک برتری به جنسیت نیست به

عمل صالح است.قبل از اسلام دختران را زنده به گور می کردند اما با ظهور اسلام

پیامبر(ص)جلوی این عمل زشت و جاهلانه را گرفت و بعد اسلام به فرزند دختر

اهمیت بیشتری داده شد و مثال های دیگر.خواهرم اسلام عیب و نقصی ندارد

اگر ایرادی هست مشکل از ماست.این اسلامی که شما به این راحتی آن را

خوار می کنید میدانید پیامبر(ص)و ائمه معصوم(ع) و یاران آنها چقدر برای

پابرجا ماندنش زحمت کشیده اند و چقدر سختی و عذاب کشیده اند و

چقدر مورد ظلم و ستم واقع شده اند؟خواهرم شما الان داری دانشگاه

میخونی بچه کوچولو نیستی عقل داری اول کمی فکر کن بعد این حرف ها

را بزن فردای قیامت باید پاسخگو باشی.شما هم میتوانی بری مثل حجابت

را برداری میتونی بلند بخندی می تونی مثل گلشیفته فراهانی بشی

می تونی مثل پسرها رفتار کنی و می توانی مثل خانوم فاطمه ی زهرا پاک

و با حیا باشی و جدان و اخلاص داشته باشی.خدا آزادت گذاشته بهت

عقل و اراده داده میتونی انتخاب کنی خواهرم تورو به اون خدایی قسم میدم

که اسلام دینی است که از طرف اون اومده نه جای دیگه به اسلام توهین

نکن.توهین تو به اسلام توهین به خداست بی حرمتی به خداست امیدوارم

بیشتر سعی کنی آزاده باشی تا آزاد.تورو به خدا قسم تورو به آبروی خانوم

فاطمه ی زهرا قسم تو رو به حضرت زینب(س) قسم تو رو به حضرت معصومه

(س) قسم که یه روز رفتی زیارت برادرش امام رضا(ع) تو رو به خون شهدا

میدم این پست را پاک کن و توبه کن از گفتن و نوشتن این جور حرف ها.

به حرف این برادرت که خیرت را میخواهد گوش کن.

بیدل دهلوی:نفس کافر را مسلمان کن،کمال این است و بس

سحر چون باطل شود،اعجاز پیدا میکند

انشاءالله که موفق و سربلند باشید.ببخشید اگر پرحرفی کردم.
🍁 غزاله زند
۰۳ خرداد ۰۰:۱۷
آخ که چقدرررر حرفِ دل :(
چند روز پیش به یاده بچگی‌هام به بابام گفتم که دوست دارم دوباره توی هوای باز و در طبیعت دوچرخه‌سواری کنم.ولی بابام گفت دختری،زشته.نمیشه! :/
آخه یعنی چی؟ نمیخوام آخرش پیر شم و آرزوی یه سری چیزا به دلم بمونه ولی انگار واقعا دنیا برای خانم‌ها(به خصوص دخترها) نامرد و ناعادله :'(
خیلی حرصم میگیره از این تبعیض‌های جنسیتی :|

پاسخ :

متاسفانه با توجه به فرهنگ و دین ما، این مسئله توو جامعه ی ما بیشتر نمود پیدا کرده!! شما کوچکترین حرکتی که میخوای بزنی؛ مشروط به اینه که "خب! فلانی راجع بهم بد نگه! بد نگاه نکنه، بد نشه، زشت نباشه و و و .." 
پرواز
۱۸ خرداد ۱۹:۳۴
فدای همتون بشم آخه من قربون شکل ماهتون من هربار که می‌شنوم دختری تو فامیل به دنیا اومده به یه بهونه ای میرم پیشش یا میارمش خونه بهش یه دل سیر واسه مظلومیتش زار میزنم از همین الان بد بخته همین که دختر شده کافیه تا زمانی که مجرده که هیچ حقی ندارد وقتی هم که متأهل شد بازم هیچ حقی نداره انگار وسیله ایه برای مردا و فقط برای تولید مثل دنیا اومده من خودم دخترم از ته دل آرزو دارم بتونم یه کاری برای بقیه دخترا بکنم حتی اگه بمیرم
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی
درباره من
اینجا؛ روان‌پریشیِ یک روانشناسِ روانی را می‌خوانید...
آرشیو مطالب
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان