اگه صدای منو می‌شنوین، اعدام نکنید

آبانِ سالِ گذشته رو خوب یادمه. بنزین که شد سه تومن، خیلیا از جمله خودم، عصبانی شدیم. چون به تبع اون، روی خیلی از وسایل اومده بود. یادمه می‌خواستم لپ‌تاپ بخرم همون موقع اما فرداش یکی دو تومنی گرون‌تر شده بود. فکر کن! یه جوونی که آرزوش داشتن لپ‌تاپ بود، یه شبه ناامید شه و بگه ولش کن. دیگه نمیتونم...
یادمه اینقدر عصبانی بودم که می‌رفتم بیرون، ببینم تظاهراتی چیزی هست که شرکت کنم یا نه. آخه همه جای دنیا، وقتی ملتی اعتراض دارن، خیلی شیک و شکیل میرن و مطالبات خودشون رو از سردمداران، می‌خوان. اما نمی‌دونستم ما، هیچ جای دنیا نیستیم. ما توی دنیایی داریم زندگی می‌کنیم که اسمش ایرانه.
مامان همون زمانا بهم می‌گفت رفیعه نری بیرون. کُشت و کُشتاره. اما من دلم می‌خواست صدام رو کسی بشنوه. حداقل اگه قیمت بنزین رو کم نمی‌کردن، دلم خوش بود من حرف خودمو زدم. دِینم رو ادا کردم. دلم نمی‌سوزه که زدن تو سرم و من گفتم چشم.
حالا اینکه تبدیل شد به اغتشاش و آتیش زدن جهیزیه‌ی فلان آدمِ دروغگو، من نمی‌دونم. من فقط می‌خواستم اعتراض کنم. پاش وایسم. و انجام دادم.
اون سه نفری که #اعدام حُکمشونه، خیلی وقته که مُردن! همه‌ی آرزوهاشون، همه‌ی تلاششون و همه و همه‌ی برنامه‌ای که برای آینده‌شون داشتن، مُرده. خواهشا دیگه جسمِ بی‌جونشون رو ازشون نگیرین.

#اعدام_نکنید

۸ نظر

روز دختر ن‌مبارک

امروز خانمی در اینستاگرام پیام داد و پرسید:"آیا هم‌جنس‌گرایی یک نوع بیماری‌ست؟" حتما بیوی اینستایم را دیده بود و اعتماد کرده بود. به او توضیح دادم که یک نوع گرایش و میل جنسی‌ست و هرکس می‌تواند داشته باشد. از او، دلیل تمایلش به این نوع گرایش را پرسیدم. گفت حدود چهار سال است از همسرش جدا شده و یک دختر پنج ساله دارد. اوایل، تن به این موضوع نمی‌داده اما رفته رفته طرف مقابل، توجیهش کرده. طرف مقابلی که اتفاقا استاد دانشگاه هم هست!
می‌گفت:" رابطه با هم‌جنس برایم بهتر است چون دختر دارم و اگر ازدواج کنم، نگران رابطه با ناپدری‌اش هستم!"
بگذریم...
روز دختر، هیچ تبریکی ندارد. حداقل در جامعه‌ای که "من" زندگی می‌کنم، روز دختر، یعنی روزِ تمامِ محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها.

۵ نظر
درباره من
اینجا؛ روان‌پریشیِ یک روانشناسِ روانی را می‌خوانید...
آرشیو مطالب
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان