هیس! (این‌بار) پسرها فریاد نمی‌زنند..


چند وقت پیش، با دوستم در حال قدم زدن در پیاده‌روهای قوچان بودیم(یکی از شهرستان‌های مشهد). شب بود و هوا نسبتا تاریک. فقط چند دقیقه مونده بود به اینکه دربِ خوابگاه بسته شه. نزدیکِ خوابگاه که شدیم، یه آقایی با ظاهری که معلوم بود مشکل‌دار هست، از کنارم رد شد و کارِ بسیار ناشایستی انجام داد و عبور کرد. من برگشتم و چنان دادی زدم که همه برگشتن و نگاه کردن. ولی درستش این بود یکی تو گوشش میزدم و بقیه رو خبر می‌کردم تا دفعه‌ی دیگه از این غلط‌ها نکنه! واسم جالب بود؛ دوستم میگفت چرا داد زدی؟! اون که بازم این کارش رو انجام میده! بهش گفتم اگه کسی به من کوچکترین تعرضی کنه، من پیش خودم نمیتونم ساکت بایستم و نگاه کنم و بخندم و چیزی نگم!!

الان که خبرِ تجاوز به شانزده پسرِ دبیرستانی در یکی از مدارسِ تهران داغ شده، یاد این خاطره افتادم. از نظر روانشناسی، هر کسی که آزار و آسیب بزنه به خودش و اطرافیانش، حتما مشکل و اختلالِ روانی داره که اولی مازوخیسم و دومی سادیسم نام داره. حالا اینکه چی میشه که این شخص، دچارِ این بیماری یا اختلال میشه، باید مصاحبه‌ی بالینی صورت بگیره. اما...
اما وجدان کجا میره پس؟! اخلاقیات چی میشن پس؟! چی داره سرمون میاد؟! چرا طوری رفتار می‌کنیم با فرزندانمون که در سکوتِ خودشون غرق شن و از ما پنهون کنن و به خاطرِ ترس یا آبرو یا هر کوفتِ دیگه‌ای، حرف نزنن. که پس‌فردا خودِ این افراد دچار انواع و اقسام اختلالات روانی میشن و شاید به خاطر انتقام یا هر چیز دیگه‌ای، به بقیه آسیب بزنند...

+ عصبانی‌ام. خیلی عصبانی‌ام!
۷ نظر
محسن رحمانی
۰۹ خرداد ۲۱:۵۷
خیلی عوضی بوده طرف.

پاسخ :

در اینکه عوضی بوده شکی نیست اما من در تعجبم چطوری از گزینش آموزش و پرورش گذر کرده و استخدامش کردن! این فرد یه بیمار روانیه...
محبوبه شب
۰۹ خرداد ۲۲:۲۶
بهترین کارو کردی


مرتیکه بیشورِ عوضیِ مریض
خدا نسلشونو منقرض کنه :/

پاسخ :

اگه مجال داشتم واقعا از این بد تر برخورد می‌کردم. حیف...

واقعا باید فکری کرد! چطور میشه اشرف مخلوقات، به چنین جایگاهِ پست و رذلی میرسه؟! 
آذری قیز
۰۹ خرداد ۲۳:۰۰
چقدر ترس ریخته تو جون مادرپدرها
چقدر رسوایی بار آورده
چقدر اسم و شان معلم ها رو زیر سوال برده
صرفا به دلیل اینکه یه مدیر بی شعور یه فرد بیمار روانی رو بدون هیچ گزینشی آورده تو مدرسه اش و کرده ناظم بچه های معصوم!
خدا ازش نگذره که چند شبه حال و روزمون رو بد کرده
بعضی از مردها رو باید تیکه تیکه کرد از بس چندش آورن

پاسخ :

هیچ‌جا امن نیست. نه مدرسه، نه فرودگاه، نه حوزه!! 
من یه جا خوندم با قیدِ وثیقه آزاد شده :| :| ولی صحت و سقمش رو نمیدونم!
عینکی عینکی
۱۰ خرداد ۰۹:۲۱
عصبی باش.. عصبی باش

پاسخ :

:|
❄️Ice girl❄️
۱۰ خرداد ۱۱:۳۳
منم خیلییی عصبیمممممممممممم

پاسخ :

همه عصبی هستیم :|
فربانو ...
۱۰ خرداد ۱۲:۳۳
حس میکنم برای پسرا این یه مورد بدتره چون حمایت کمتری میشن. برای ما دخترا خیلی ها غیرتی میشن و رسانه ها بیشتر شلوغ میکنن
فکرش هم چندش اوره کاری که میگن کرده. امیدوارم همه سالم بشیم

پاسخ :

برای خانم‌ها هم بده. کلا بده. نمیشه تفکیک کرد...
غمی ‌‌
۱۳ خرداد ۰۹:۵۲
آموزش و پرورش ملاک گزینشش بیشتر پایبندی به ولایت مطلقه و حضور در نماز جمعه و داشتن ظاهر اسلامیه و بلد بودن نماز آیات و میت و عید فطره نه یه روان سالم و با کمترین اختلالات روانی...
دارم روی یه یادداشت درباره این ماجرا کار می‌کنم. اگه راضی‌کننده باشه شاید منتشرش کنم...

پاسخ :

واقعا باید یه سنجشِ روانی هم قرار بدن.‌ وضع خیلی داغونه...
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی
درباره من
اینجا؛ روان‌پریشیِ یک روانشناسِ روانی را می‌خوانید...
آرشیو مطالب
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان