بحث آری اما تحمیل عقاید؛ نه!

بعد از کلی بحث باهام، میگه "حالا من از سیاست چیزی نمیدونم" بعد طی اظهار نطقی، در جواب سوالم که "چرا روحانی؟؟" ؛ میفرمان:" ببین! روحانی هیچ کار مثبتی نکرد، قبول دارم. ولی حداقلش اینه که جنگ راه ننداخت!! با صلح رفت جلو"
وی در ادامه ی افاضات خود فرمود:" اون سالی که احمدی نژاد توو مجلس!!!!( بنده خدا اطلاعات سیاسیش کم بود خب) داشت سخنرانی میکرد، بعد همههه پاشدن رفتن!! یعنی نمیدونیییی چقدررر من خجااااالت کشیدم!! ولی روحانی عزت ایران رو حفظ کرد!!! حالا برو ببین وقتی حرف میزنه چقدر بهش احترام میذارن..."

+ من اگه استاد بودم، چند نفر از دانشجو هام که طرفدار دوآتیشه ی کاندیدای مورد نظرشون بودن رو، میاوردم روی سکو تا بحث سیاسی کنند. آخرش، وقتی کار به جاهای باریک میکشید، میگفتم" خب؟ نظرتون تغییر کرد؟!" و بعد اینطوری بهشون میفهموندم در بحث های سیاسی، هیچکس، حتی با شنیدن حقیقت هم، از مواضع خودش کوتاه نمیاد و فقط و فقط حرف خودش رو میزنه و اگر مخالفتی هم باشه، طرف مقابل رو متهم به بی عقلی میکنه!


 کاش قبل از بحث راجع به هرچیزی، "اصول بحث" رو یاد بگیریم!!


۲۲ نظر
پریسا ...
۲۷ ارديبهشت ۱۹:۳۵
وای داغ دلمو تازه نکن طرف تو عمرش فقط تو خونش نشسته ژله درست میکنه هی عکساشونو میذاره اینستا. نه مطالعه ای کرده نه درسی خونده هی میگه روحانی آزادی آورده جنگ راه ننداخته://

پاسخ :

البته ملاک تشخیص مطالعه این نیست، دونت قضاوت و اینا..

درضمن من ارادت خاصی به اسمتون دارم :))
آرزو ﴿ッ﴾
۲۷ ارديبهشت ۲۰:۱۰
دقیقا من به خاطر همین پاراگراف آخر توی بحث‌های سیاسی شرکت نمی‌کنم. چون عقاید خودم نسبت به چندسال پیش تغییر کرده ولی اصلا و ابدا از تاثیرات بحث با دوستام نبوده.

پاسخ :

نمیگم بخث خوب نیستا! میگم یه اصولی داره که باس رعایت شه
بانوچـ ـه
۲۷ ارديبهشت ۲۰:۱۶
این روزا همه سیاست‌دان شدن :/

پاسخ :

شما چطور؟ :/
بای پولار
۲۷ ارديبهشت ۲۰:۲۴
نگو به رییسی رای می دی:/

پاسخ :

میگم به رئیسی رای میدم
صخره .
۲۷ ارديبهشت ۲۱:۰۱
ادم ها تا وقتی نخوان تغییر نمیکنن
چه نگرششون چه اخلاقشون چه هر چی:)

پاسخ :

هووم توو روانشناسی ام داریم اینو
Mr. Moradi
۲۷ ارديبهشت ۲۱:۰۱
این بازیِ جنگ‌-صلح و جوّی که در رابطه با جنگ به‌وجود اومده واقعا خنده‌داره و اثر هم داشته متاسفانه. یه‌مقدار هم فکر نمی‌کنن که آمریکا اگه میخواست حمله کنه یا بهتر بگم اگه می‌تونست حمله کنه، لحظه‌ای تعلل نمی‌کرد. :|

پاسخ :

هووم اصلا چرا اون 8سال احمدی نجاد حمله نکرد؟ اونقدرم ک احمدی نجاد جلوشون واستاد و جواب میداد و غیره و غیره..
حسین مداحی
۲۷ ارديبهشت ۲۲:۰۹
@بای پولار.
من به رئیسی رای میدم. بیا منو بخور!

پاسخ :

زامبیه مگه؟ :/
حسین مداحی
۲۸ ارديبهشت ۰۰:۲۸
والا مگه زامبی نیست؟! جوری میگه نگو به رئیسی رای میدی انگار آدم جرم کرده!

پاسخ :

خخخخ خب شاید ذهنیتش از من، جوری بوده که بیشتر به طرفداری از روحانی میخوردم تا رئیسی! مثلا همین چند روز پییش توو قوچان، یه خانوم به شدت محجبه، جلومو گرف و میخواست واسه سخترانی در ستاد روحانی، تبلیغ کنه ک بریم و اینا..اولش پرسید شما به کی رای میدی؟ دوستم گف روحانی، بعد به من اشاره کزد گفت ایشونم که قطعا روحانی هستن!! بعد گفتم روحانی هستم ولی به روحانی رای نمیدم. بعد یه نگاهی کرد به ظاهرم، گفت از شما ک ظاهرت اینطوره بعیده!!!! :| اونجا عقلم نکشید بگم ظاهر شما ک بعیدتره!! :| میخوام بگم بعضیا ذهنیتشون از روی ظاهر، طرز تفکر و یا حرف هایی ک در گذشته زدی و اعتقادات، شکل میگیره!
فائزه
۲۸ ارديبهشت ۰۰:۳۶
کاش قبل از بحث راجع به هرچیزی، "اصول بحث" رو یاد بگیریم! """" واقعا"""" :)


طرف مقابل رو متهم به بی عقلی میکنه! """" :) """""

پاسخ :

به خودم شک کردم!!! قبلا باهات بحث نکرده بودم احیانا؟ :دی
Faber Castel
۲۸ ارديبهشت ۰۸:۰۶
رای من رای سفید! :)

پاسخ :

درود
Anis
۲۸ ارديبهشت ۰۹:۳۸
جدا از اینکه خیلیا از اطلاعاتِ کم ِ آقای رئیسی تو مسائل هسته ای ، کارخونه های پتروشیمی ، سیاستِ خارجی یا حتی مسائلِ اقتصادی که الان مهم ترین دغدغه ی همه ( یا حداقل ما! ) هس و مسلما کاری از ایشون بر نخواهد اومد ! چیزی نمیدونن ، از ممنوع الخروج بودنِ ایشون ، یا کارنامه ی پر از قتل عام و اعدامِ مثلا سابقشون! خبری ندارن ، صرفا به ایشون رای میدن چون جبهه ی مخالف آقای روحانی دارن ، چون معتقدن آقای روحانی به مردم آزادی داده و مردم پررو شدن ! چون فکر میکنن اگر آقای رئیسی که دست نشان ده ی امام زمان هس !! بیاد و رئیس جمهور ریشه بدحجابیِ مردم از بیخ و بن کنده میشه! اینا دلیل رای دادنِ مردمه به آقای رئیسی!!
اون وقت از هم چین آدمایی انتظار یادگیری اصولِ بحث باید داشته باشیم!؟ :)))

پاسخ :

بحث اسمش روشه! من "باید" دفاع کنم از حرف خودم، با دلیل و مدرک و سند و توام "باید" دفاع کنی! الانم من نمیخواستم بحث کنم راجع به روحانی یا رئیسی یا ایکس یا ایگرگ. دلایل رای دادن هم کاملا شخصیه و هرکس مختاره باتوجه به اطلاعاتی که بدست آورده(و نه شنیده باشه صرفا) به کاندید مورد نظرش رای بده. حرف من اینه: اگر میخوایم بحث کنیم، واقعا "بحث" کنیم. اونم اصولی و براساس چارچوب مشخص! دیکتاتوری که نیست من بخوام نظرمو به زوووور به بقیه تحمیل کنم!! من "حق" دارم. حق دارم به هرکی میخوام رای بدم و متهم به یاد نداشتن اصول بحث و غیره و غیره نشم...
ضمن اینکه با حرفای بخش اولت کاملا مخالفم و سند و مدرک دارم برخلافش!! اما نمیخوام بحث، سر دو شخص باشه...
آقای سر به هوا ...
۲۸ ارديبهشت ۱۱:۵۷
روحانی هیچ کار مثبتی نکرد :|
نگین اینطوری که بی انصافیه !

پاسخ :

خود طرفدار روحانی میگفت!!! به من چه :/
Poker Face
۲۸ ارديبهشت ۱۲:۴۰
نمیدونم چرا همه دایره اطلاعاتشون نسبت به کارای آقای روحانی انقدر کمه!
درسته اختلاف سلیقه هست و نباید بحث و دعوا کرد، اما باید بیان کرد تفاوتا رو، خانوم اونی که شما باهاش صحبت کردین اطلاعاتی نداشته، من که میدونم توی سازمان ملل موقع سخنرانی نماینده ایران که میشد چین و روسیه هم نمینشستن برای ایران، همون روسیه که با امریکا انقدر دشمن بود! حالا چی؟
میگیم نخ بخیه نبود، دستگاه MRI کم بود، میگیم دارین از اینترنت 4G استفاده میکنین، میگن اینا از پیشرفتای عادیه، هر کشوری بعد از ۸ سال پیشرفت میکنه، میگم اگر تورم با همون شیب بالا رفته بود الان کیلویی نود تومن باید گوشت میخریدید میگن اصولگرا، میگیم بابا نجاتمون داد برامون عزت خرید میگن فقط اصولگرا، میگیم کی تاحالا تو منطقه حرف اول و زدیم که الان داریم واسه بقیه کشورا تصمیم میگیریم میگن اصولگرا! بابا این همه کار کرد ، وقتی اومد که خزانه ها خالی بود، مجبور شد بدنه دولت و خالی کنه خصوصی سازی کنه،جواب بی کفایتی مدیران شرکتای خصوصی هم ایشون باید بدن؟

پاسخ :

طرح تحول سلامتشون رو جا انداختید!! برکسی پوشیده نیست خدمات ایشون ولی چرا از دستاورد!!!های برجام نمیگید؟؟ چرا از حقوق های نجومی نمیگید؟ از هوای خوزستان که به قول خود آقایون، اشک ها!!! ریخته شد ولی نتونستن کاری کنن، از سند 2030 و خیلی چیزای دیگ...
Anis
۲۸ ارديبهشت ۱۴:۰۰
چرا مغلطه میکنی ؟! اصن کامنت من چ ربطی داشت ب حق رای داشتن و نداشتن . هر کی میتونه بره رای بده ! کامنت من کاملا درباره ی «بحث کردن» بودش! اینکه تو میگی به فلانی گفتم چرا روحانی ، منم ب فلانی گفتم چرا رییسی هم چین دلیلی آورده . از یه نفر با این منطق ، نباید انتظار داش که آداب بحث کردن بلد باشه! حرف من اینه .
اتفاقا منم مستند ها دیدم درباره ی قسمت اول حرف هام! :))))

پاسخ :

مغلطه نبود، سفسطه بود :| :دی
چه ربطی داشت؟! چون کاملا یه طرفه به قاضی رفتی و به "مردم" تعمیم دادی دلایل رای دادنشون ب آقای رئیسی رو که من به عنوان یکی از همون مردم، دلایلم این نیست و نخواهد بود!! 

دقیقا اشتباه ما همینجاست!! وقتی میبینیم یکی خلاف رای ماست، و عملا به زعم خودمون، داره چرت میگه، به جای اینکه "با چارچووووب مشخص" بحث کنیم، داغ میکنیمو میگیم طرف منطق نداره پس بحث ام نمیشه کرد...
واسم بفرست تا وقت هست هنوز پس :))
آذر بانو
۲۸ ارديبهشت ۱۵:۵۷
تا 1400 با روحانی😆

پاسخ :

تو با اونی که رلی شیش ماه بمون، نمیخواد با روحانی تا 1400 بمونی😂
مترسک ‌‌
۲۸ ارديبهشت ۱۶:۲۸
جای مردان سیاست بنشانیم درخت تا هوا تازه شود :)

پاسخ :

طیب الله
بانوچـ ـه
۲۸ ارديبهشت ۲۰:۳۴
من که از سیاست اطلاعات کمی دارم ولی هیچ وقت بحث های الکی نمیکنم اونم مثل آدمایی که میان خودشونو دانای کل میدونن و فکر میکنن روحانی فرشته ی نجاتی بوده که اومده اسلحه از رو سرمون برداشته

پاسخ :

یکی از اصول بحث همینه! اگه اطلاعات سیاسی نداریم، بحث نکنیم. نمیدونم چرا عده ای، با طرفداری از یه جناح، خودشونو روشنفکر میدونن!!!
Anis
۲۸ ارديبهشت ۲۳:۰۷
چون میدونم معنیِ جفتشو نمیدونی ارجاعت میدم به کتاب منطق سوم دبیرستان!:D
اولا حالا بگیریم اصن سفسطه ( که فرقیم نمیکنه :| ) جفتش کار غیر منطقی ایه .
حالا چون هنوز دلیل نیاورده داغ کردی ، دلیلتو بگو خب . واسه چی میخوای به رئیسی رای بدی مثلا ؟! :)) چه دلیلی هس جز همونایی که من گفتم؟!
بدون سفسطه و مغلطه :| نه مثِ بالا که بدون دلیل بعدِ کلی بی ربط حرف زدن داری میگی آقای رئیسی از روحانی بهتره .

در ثانی ، بحث اینجوری اصن داغ کردن نداره ! چون به هر حال سطح منطق طرف مشخصه و میشه اتلاف وقت مث الان من :)))

پاسخ :

آقاااااا من کلییییی متن نوشته بووودم واااااست :| دستم خورد روی بک، نابود گشت :| یه چن مین بصبر میام مینویسم واز :|
رفیعه
۲۹ ارديبهشت ۱۴:۱۲
@انیسه:
لاقل به کسی ارجاع بده که علم النفس دکتر احدی و دکتر ایروانی و دکتر بهشتی رو نخونده باشه و از فلسفه چیزی ندونه...اون سفسطه هم فقط برای مزاحش گفتم :))
داغ کردن منم دیدی؟؟ بابا ایول الله داری خواهر=))
بذار اینجوری بگم: به روحانی رای نمیدم بخاطر تعطیل کردن تاسیسات هسته ایمون، بخاطر عدم تمکین حرف رهبری که گفتن من به مذاکرات خوشبین نیستم،
هی تذکر دادن، ولی بازم اونا کار خودشونو کردن، بخاطر حقوقای نجومیش، بخاطر دختر مظلوم!!!!وزیرش که "فقط" دویست میلیون ناقابل قاچاق وارد کرده، بخاطر دورغاش و زل زدناش به لنز دوربین و اون خنده ی مسخرش که" ما دوباره برنامه ی 100 روزه خواهیم داشت" ، بخاطر بی عقل خطاب کردن شهرستانی ها با جمله ی "من روی رای تهرانی ها حساب ویژه ای باز کردم، چون با عقل تصمیم میگیرند" ، بخاطر اهانت های ستادش به امام رضا، بخاطر توجه نکردن به توریست هایی که از ترکمنستان میان مشهد واسه درمان(که دیگه نمیان و میرن هند برای درمان) ، بخاطر تورم، بیکاری، رکود و خیلی چیزای دیگه...
من عاشق سینه چاک رئیسی نیستم! نه میپرستمش و نه 100درصد قبولش دارم ولی برای بهبود وضعیت موجود، صلاح میبینم که بهش رای بدم.
تشخیص شما از حرف های بالای من چیه؟ بازم سفسطه کردم؟ :))
خب منم کل پستم، میخواستم همینو بگم دیگه مسلمون!!! دیگ ببخش اگر وقتت گرفته شد :)
المیرا شاهان
۰۱ خرداد ۱۲:۱۲
با خودم عهد کردم در فضای بلاگ بحث سیاسی نکنم. وگرنه سینه مالامال درد است ای دریغا مرهمی ...

پاسخ :

احسنت به تو و عهدت 
سنگ مصنوعی
۲۲ اسفند ۰۹:۳۶
سلام.ممنون بابت مطالب خوبتون
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی
درباره من
اینجا؛ روان‌پریشیِ یک روانشناسِ روانی را می‌خوانید...
آرشیو مطالب
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان