لطفا فقط بیایید!

آمده بودند روضه اباعبدالله.زیارت عاشورا شروع شده بود.تقریبا به انتهایش که رسید،خیل جمعیت وارد شد.همه فامیلِ هم بودیم.مجبور شدیم برخیزیم به احترامشان.که اگر این عمل صورت نمیگرفت،وامصیبتایی بود.که دختر فلانی احترام حالی اش نمیشود.که اجتماعی نیست چقدر!

خلاصه،ایستادیم به احوال پرسی از کسانی که فقط در اعیاد یا مجالسِ عزا زیارتشان میکنیم.فقط در این گونه اماکن و نه خانه هایمان!!

مداح همین طور میخواند و جلو میرفت.نمیدانم ولی گمان کنم اگر در این مجالس اشک بریزی(به هر زور و ضربتی که شده!)ثواب زیادی برده ای!انگار که مثلا تمام گناهانت پاک شود،این گونه است!!

من اما،حواسم به همه بود.به گریه هایشان و ضجه هایشان.

مثلا خانوم ایکس زیر چادرش زار زار اشک میریخت.گاهی اوقات هم زیر چشمی نگاهی می انداخت به من و دوباره میرفت زیر چادر و این بار گریه اش شدیدتر میشد!

بگذریم از نگاه های اقوام و حرف هایشان که بافت فلانی را نگاه!جوراب شلواری آن یکی را!موهای فر شده دیگری!!

حتی بگذریم از کسانی که تنها هدف و مقصودشان را،خواستگار پیدا کردن عنوان میکنند!

و حتی تر بگذریم از آن هایی که برای یک پرس غذا می آیند.

مهم این است که می آیند.مهم این است که "خودش"دعوتشان میکند.بقیه اش چه اهمیتی دارد؟!

۱۱ نظر
نرگس جوان
۱۴ آذر ۲۰:۳۴
:|
ریا...

پاسخ :

هرچی!:)
فو فا نو
۱۴ آذر ۲۰:۳۸
در راستای خواستگار اتفاقا ب من گفتن بیا ولی هر کار کردن نرفتم چون میترسیدم خواستگار پیدا شه برام =)
ینی اینجوری ب قول معروف منو نطلبیدن؟

پاسخ :

دخمل خوب!الان شووهر کمه!!با دست خودت بر باد فنا دادی که=))
Mr. Moradi
۱۴ آذر ۲۰:۴۲
واقعا همینطوره :دی ... بقیه اش اهمیتی نداره ....

پاسخ :

اوهوم!هرچند واس خود طرف اهمیت داره ولی خوب واس ماها نوچ!:)
زهرا .ی
۱۴ آذر ۲۰:۵۲
خط آخر :)

پاسخ :

خط اخرم میگه:   :)
نگار :)
۱۴ آذر ۲۱:۲۰
ولی من معتقدم اگر قراره واقعا عزاداری کنیم باید از دل باشه نه اینکه آلوده اش کنیم به مسائل حاشیه ای و بی ارزش...

پاسخ :

قطعن اونایی ک این اعتقاد رو دارن بش پایبندن!ما باس ب خودمون نیگا کنیم فقد:)
آی جان قز
۱۴ آذر ۲۳:۳۰
حماسه حسینی رو حتما بخون
کتاب محشریه من یه ماه شروع کردم به خوندن

پاسخ :

بعد نامیرا ایشالا:)
نامیرارو گرفدم ولی وخ نمیکنم بخونمش:((
لی لی (لیلی نامه)
۱۵ آذر ۰۹:۰۹
این پستت رو که خوندم, یه عالمه حرف های ضد و نقیض اومد تو ذهنم...
ولی آخر همشون همین جمله ییه که نوشتی...
خودش دعوتشون می کنه...

پاسخ :

نتیجه اینکه زود قضاوت نکنیم!خخخخ
:)
اعصاب من
۱۵ آذر ۱۰:۱۶
کاری که ما میتونیم بکنیم این هست که مثه اونا نباشیم
یعنی فیلم بازی نکنیم
واقعی باشیم
خودِ خودِ خودمون با تمام عقاید و افکارمون که حس میکنیم درستن...

پاسخ :

اوهوم!ما نباس ب دیگرون نیگا کنیم و بگیم حالا اونا این طوری هسدن مام باس همون طوری باشیم!!
آی جان قز
۱۵ آذر ۲۳:۱۱
حماسه حسینی به همین چیزای عزداری امام حسین (ع)ربط داره

پاسخ :

اوهوم!مغسی واس موعرفی:)
فریده خانوم
۱۶ آذر ۱۳:۰۵
سمیرا اگه اینورا اومد تولدش مبارک!: : |
رفیعه من چراغ خاموش میخونمت ...به سمیرا هم گفتم حواستون باشه از من غیبت نکنین! :دی

پاسخ :

چرا نظراتتو بسدی خو سمیرا؟!:|
خانوم بی مرفت:|
عرفـــــ ـــان
۲۰ آذر ۲۱:۱۷
همه کارامون شده پر از ریا !
یادمه دبستان که بودم اصلا دوست نداشتم نماز بخونم ...
ناظمِ مدرسه همرو مجبرو میکرد برن نماز بخونن ..
منم از مجبوری بدونِ وضو و هیچی میرفتم خم و راست میشدم از نمازم متنفر شدم !
آدمایِ بی شعور خیلی وقتا گند میزنن به ذهنیتِ آدم از چیزایی که شاید درست باشه ...
هیچ ربطی نداشت !
خب این یه دفعه یادم اومد چیکا کنم :/

پاسخ :

چی بگم؟!بعضیا شوعور ندارن تخصیر کیه؟؟اون ناظم الان میتونه جوابگو باشه؟
عب نداره حالا!دلت پر بوده دیه:)
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی
درباره من
اینجا؛ روان‌پریشیِ یک روانشناسِ روانی را می‌خوانید...
آرشیو مطالب
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان