برهه!

یک شبی مجنون نمازش را شکست

بی وضو در کوچه لیلا نشست

عشق آن شب مستِ مستش کرده بود

فارغ از جام ِ الَستش کرده بود

گفت:"یا رب!از چه خوارم کرده ای؟

در صلیبِ عشق،دارم کرده ای

خسته ام زین عشق،دلخونم نکن

من که مجنونم،تو مجنونم نکن

مردِ این بازیچه دیگر نیستم

این تو و لیلای تو،من نیستم!"

گفت:"ای دیوانه!لیلایت منم!

در رگِ پنهان و پیدایت منم!

سال ها با جورِ لیلا ساختی

من کنارت بودم و نشناختی!

عشق ِ لیلا دردلت انداختم

صد قمارِ عشق،یک جا باختم

کردمت آواره ی صحرا نشد

گفتم عاقل میشوی،اما نشد!

سوختم در حسرت یک یا"رب"ات

غیرِ لیلا برنیامد از لبت

روز و شب اورا صدا کردی ولی

دیدم امشب با منی گفتم"بلی؟!"

مطمئن بودم به من سر میزنی

بر حریم ِ خانه ام در میزنی

حال،این لیلا که خوارت کرده بود

درس ِ عشقش بیقرارت کرده بود

مرد ِ راهش باش تا شاهت کنم

صد چو لیلا،کشته در راهت کنم...!"



+از دیروز تو ذهنم میومد!

۲۳ نظر
ali_ sh
۱۷ تیر ۰۲:۴۹
خیلیییییییییییی عاااااالیهههه من چند ساله ک مدامممم توی ذهنم میاد خیلی زیباست واقعا:-)

پاسخ :

کنکورتون کی بود؟!خخخخ
سین میم ر
۱۷ تیر ۰۳:۵۸
اگه بگم ایراد داره چن جاش نمیگی داره افاده میاد؟

پاسخ :

ایراد از چ نظر؟!املایی یا محتوایی؟!
بهمن بهمنی
۱۷ تیر ۱۲:۳۰
:) ! خوب بود ، ---------------------- اینم خط بود :)

پاسخ :

شی شده؟!خخخ
مآه سآ
۱۷ تیر ۱۳:۳۲
خیلی خوب بود. . .
حکایت این روزهای خیلی هامون

پاسخ :

اگزکتلی!
یک دختر شیعه
۱۷ تیر ۱۴:۴۱
رفیعه=)دی خدا نکشتت

پاسخ :

خخخخخخخ
یک دختر شیعه
۱۷ تیر ۱۴:۴۴
مسجد ز اذان آخرت مست هنوز

محراب به یاد قامتت هست هنوز

در سجده سرت شکافت مولای نماز

ز آن واقعه سجده سر شکسته‌ست هنوز
شهادت مولا علی (ع)تسلیت
یا علی

پاسخ :

:(
یا علی=)
یک دختر شیعه
۱۷ تیر ۱۴:۴۹
رفیعه عه الان رفتم انجن نوشته که شب قدر چه ارزویی میخواین بکنین تو ذهنم اومد بنویسم فقط ظهور اقا وبس بعد دیدیم تو نوشتی:)

پاسخ :

واقعن؟!
میگم تخلیدکاری نگو نع!=))
سین میم ر
۱۷ تیر ۱۷:۳۸
این بیتش اشتباهه

روز و شب اورا صدا میکردی

ولی دیدم امشب با منی گفتم"بلی؟!"

احتمالا مال مصنوی معنویه چون وزنشم رمل مسدس محذوف(فاعلاتن فاعلاتن فاعلن)
پس این مصرعشم مشکل داره:
سوختم در حسرت یک بار"رب"ات

بار رو برداری جاش یا بذاری درست میشه

ببخشید خرده گیری کردم

پاسخ :

مثنوی!خخخ
اره خودمم اون تیکشو شک داشدم!چون از حفظمش،گفدم شاید خودم اشتب کردم ولی ی جا دیگ نوشده بودمش ک دیدم درسته!ولی حالا میرم نیگا میکنم مثنوی رو!
هوم!بتر میشه اگ "یا"باشه!

نع باو!خیلی هم خوب=)
رفیعه رجعتی
۱۷ تیر ۱۷:۵۱
الان ک نیگا کردم شعر از اقای"مرتضی عبداللهی"هس!

اون قسمت "یا"عم درس گفتین.

و برای اون بیت"روز و شب او را صدا کردی ولی/ دیدم امشب با منی گفتم بلی"
درسته!
مرسی ک با دقت خوندین=)
رفیعه رجعتی
۱۷ تیر ۱۷:۵۵
ولی الان ک بیشتر نیگا میکنم میبینم از مولانا است!خخخخ
سین میم ر
۱۷ تیر ۱۸:۱۹
آخه این ص و ث کنار همن ... منم که دیگه چشم به کیبوردم و ازین هنرا که تایپ ده انگشتی کنم و به کیبور نگا نکنم ندارم که
خواهش =)

پاسخ :

مگه با سیستم میاین؟!
سین میم ر
۱۷ تیر ۱۸:۳۸
آره خب. گوشیم که نوکیا 12-00ه
ما از وفاداران به نوکیا ایم

پاسخ :

:)
Anis
۱۷ تیر ۲۲:۳۲
رفیعه ب نظرم بیشتر تحقیق کن!شاید شاعرش سعدی باشه!

پاسخ :

هوممممم!
شایدم سهراب!خخخ
Anis
۱۷ تیر ۲۲:۳۷
بی تاییده؟؟!!
خخخخ فحشم الان بدم میاد دیه؟!

پاسخ :

همه جا بی ادبیتو نشون میدی!خخخ
Anis
۱۷ تیر ۲۲:۳۹
یووو هآ ها ها ها!
ای رفیـــــــــعه بووووووووووق!!!

پاسخ :

بی ادبوک:|
اینجا همه رد میشن!نزاکت داشده باش!سنگین برخورد کن!خخخخ
Anis
۱۷ تیر ۲۲:۳۹
همینه ک هس!
ایشششش !همه جا باس بی جنبه بودنتو نشون بدی!

پاسخ :

خخخخخ
عاشقتمممممممم!:*
وبتم ی نیگا بندا!:|
Anis
۱۷ تیر ۲۳:۰۴
نیگآ انداختم!
ب نظرت مام مامان بشیم اینجووری میشیم؟!!

پاسخ :

تو ک اره!ولی من نع!خخخ
مـــهر بــــــآنو
۱۸ تیر ۰۰:۲۷
ن بابا!

پاسخ :

ن بابا!(با دهن کجی بوخون!)خخخخ
مـــهر بــــــآنو
۱۸ تیر ۰۴:۲۴
انیس من میگم شاعرش تتلوعه خخخخخخ

پاسخ :

تتلو مگ شاعرم هس؟!خخخخ
مـــهر بــــــآنو
۱۸ تیر ۱۷:۱۴
تخلید کار(با دهن کجی بخون):-P
والا اینقد که شما شاعرشو عوض کردین گفتم این تتلوعم که نصیبی برده باشه:-D

پاسخ :

نوموخام بوخونم!
طفلی تتلو!خخخخ
مـــهر بــــــآنو
۱۹ تیر ۰۲:۰۶
طفلی تتلو؟اوووووووغ...سرطانه این غول بیابونی حخخخ

پاسخ :

انسان ک هَـ!
توهین نکن بی ادبوک:|
حسین مداحی
۲۲ تیر ۲۲:۰۵
یادم میاد سر کلاس مشاعره میکردیم با معلم ادبیاتمون:
شعر که کم میاوردیم مثلا به ی میرسیدیم میگفتیم:یک شبی مجنون نمازش را شکست...
ت کم میاوردیم میگفتیم:تا شبی مجنون نمازش را شکست
الف کم میاوردیم میگفتیم:آن شبی که مجنون نمازش را شکتست
خلاصه شعر این بنده خدا رو به گند میکشیدیم ولی کم نمیاوردیم.

پاسخ :

خخخخخخخ
خوبه باز همین یادتون مونده!:دی
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی
درباره من
اینجا؛ روان‌پریشیِ یک روانشناسِ روانی را می‌خوانید...
آرشیو مطالب
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان