اگه صدای منو می‌شنوین، اعدام نکنید

آبانِ سالِ گذشته رو خوب یادمه. بنزین که شد سه تومن، خیلیا از جمله خودم، عصبانی شدیم. چون به تبع اون، روی خیلی از وسایل اومده بود. یادمه می‌خواستم لپ‌تاپ بخرم همون موقع اما فرداش یکی دو تومنی گرون‌تر شده بود. فکر کن! یه جوونی که آرزوش داشتن لپ‌تاپ بود، یه شبه ناامید شه و بگه ولش کن. دیگه نمیتونم...
یادمه اینقدر عصبانی بودم که می‌رفتم بیرون، ببینم تظاهراتی چیزی هست که شرکت کنم یا نه. آخه همه جای دنیا، وقتی ملتی اعتراض دارن، خیلی شیک و شکیل میرن و مطالبات خودشون رو از سردمداران، می‌خوان. اما نمی‌دونستم ما، هیچ جای دنیا نیستیم. ما توی دنیایی داریم زندگی می‌کنیم که اسمش ایرانه.
مامان همون زمانا بهم می‌گفت رفیعه نری بیرون. کُشت و کُشتاره. اما من دلم می‌خواست صدام رو کسی بشنوه. حداقل اگه قیمت بنزین رو کم نمی‌کردن، دلم خوش بود من حرف خودمو زدم. دِینم رو ادا کردم. دلم نمی‌سوزه که زدن تو سرم و من گفتم چشم.
حالا اینکه تبدیل شد به اغتشاش و آتیش زدن جهیزیه‌ی فلان آدمِ دروغگو، من نمی‌دونم. من فقط می‌خواستم اعتراض کنم. پاش وایسم. و انجام دادم.
اون سه نفری که #اعدام حُکمشونه، خیلی وقته که مُردن! همه‌ی آرزوهاشون، همه‌ی تلاششون و همه و همه‌ی برنامه‌ای که برای آینده‌شون داشتن، مُرده. خواهشا دیگه جسمِ بی‌جونشون رو ازشون نگیرین.

#اعدام_نکنید

۸ نظر
مترسک ‌‌‌‌‌
۲۵ تیر ۱۲:۳۹
لطفاً بشنوید
لطفاً نکشید
لطفاً چارهٔ همه چیز رو در خون نبینید
#اعدام_نکنید
محبوبه شب
۲۵ تیر ۱۳:۱۲
مثلا که چی با این کارشون میخوان بگن که میتونن؟؟ که خفه شید و لال مونی بگیرید؟؟
اصن مگه شدنیه؟؟؟
مگه چل پنجا سال قبل اینجوری نکردن؟؟ نتیجه چی شد؟؟ انقلاب
با این کارا نمیتونن جلو اعتراضای احتمالی بعدی رو بگیرن
فقط خشم مردمو بیشتر می کنن و لاغیر
حالا هر چند حق با یکی دیگه باشه
فقط میدونم با اعدام کردن مشکلی حل نمیشه

لعنت الله علی القوم الظالمین..
نیــ روانا
۲۵ تیر ۱۳:۱۷
ی روزی همه این خونا گردنشون رو می گیره و مثل صدام دنبال سوراخ موش میگردن
فقط نمیدونم چرا اون روز نمیرسه
نرگس بیانستان
۲۵ تیر ۱۳:۴۰
آهی میکشم و هر پست اینطوری ای رو ترک میکنم.
سرباز صفر درجه
۲۵ تیر ۱۷:۳۹
التماس تفکر...
ترو به خدا ترو به امام زمان قبل از حرف زدن یک کوچولو در حد 10 دقیقه فکر کن....
به خاطر بمب گذاری و ترور مهاباد با کلی کشته حکمش اعدامه نه به خاطر اعتراض بنزین
مادرت هم توی این بمب گذاری مرده بود اینطوری میگفتی؟!

پاسخ :

حالت خوبه شما؟ بمب‌گذاری مهاباد؟ آخه مسلمون اینی که میگی مال سال 89 عه. دو نفر از افرادی که این کار رو کردن، در تاریخ 24 تیر(یعنی دو روز پیش) اعدام شدن تموم شده رفته!!! خواهشا قیمه‌ها رو نریزین تو ماستا :)) با یه سرچ ساده میتونی دراری چی به چیه
سرباز صفر درجه
۲۷ تیر ۱۴:۰۴
برو بابا یارو سارقه مسلحه تو همون آشوب ابان 98 160 نفر بیگناه رو همین اشوبگرها کشتن از قاتل و دزد دفاع نکن
قاسم صفایی نژاد
۰۴ مرداد ۰۸:۵۳
روایت منو بشنوید و بعد ببینید اگر قاضی بودید چه حکمی می‌دادید:
یه دولتی به بدترین روش ممکن تصمیم می‌گیره یک شبه بنزین رو سه برابر کنه و بعد رییس دولت بیاد تو چشم مردم نگاه کنه و مسخره‌شون کنه و بگه من خودم صبح جمعه فهمیدم.
مردم اعتراض دارند و میخوان اعتراضشون رو بگن. اون هم مردمی که در شرایط بد اقتصادی هستن و چند سال رکود تورمی رو تحمل کردند.
یه عده میان و اعتراض مردم رو به اغتشاش تبدیل می‌کنند. بانک آتش می‌زنند، آدم می‌کشند و ... و کلا یه کاری می‌کنند که اکثریت مردم میگن نخواستیم اعتراض کنیم بابا اگه اینطوری همه چی ناامن میشه. و برمیگردن خونه‌هاشون.
حکم اون عده‌ای که با افزایش خشونت و شعله ور کردن اون، نذاشتن مردم به اعتراض‌شون ادامه بدند و به مطالبات‌شون برسن چیه؟ مردمی که معلوم نیست چند نفر ازشون بعد از به نتیجه نرسیدن اعتراض‌شون، استخوان‌هاشون زیر فشار اقتصادی له شد و اعتراضات اقتصادی و معیشتی‌شون تبدیل شد به اعتراضات سیاسی و براندازی؟
حالا اگر اون عده‌ای که آتش بیار معرکه شدند، واقعا آدم کشته باشن یا دست به سرقت مسلحانه زده باشند چی؟
شما که رفتید برای اعتراض و نهایتا یه لگد به دیوار زدید و دو تا فحش دادید، با اونی که سرقت مسلحانه کرده و بانک آتش زده یکی هستید؟ شما که برای اعتراض رفتید با اونی که با غیرقانونی کردن فضا، اجازه اعتراض قانونی رو هم از شما گرفته یکی هستید؟
apollo ‌‌
۰۱ شهریور ۱۳:۱۵
می‌شنوند ولی خود را به کری و کوری می‌زنند.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی
درباره من
اینجا؛ روان‌پریشیِ یک روانشناسِ روانی را می‌خوانید...
آرشیو مطالب
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان