اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن اهدا می‌شود به من. به خودم

دیشب فیلمِ Whats Eating Gilbert Grape را دیدم. بازیِ فوق‌العاده‌ی دی‌کاپریو را نمی‌شود نادیده گرفت. راستَش از دیشب ذهنم درگیرِ آنی شده. چطور می‌شود یک انسانِ سالم، چنین نقشی را بازی کند و خوب از کار در بیاید؟
از وقتی یادم می‌آید، به بازیگری علاقه داشتم. در شش سالگی، یکهو خودم را وسطِ خانه می‌انداختم و مثلا غش میکردم. خیلی سعی میکردم طبیعی به نظر برسد ولی تقریبا هیچ‌بار، هیچکس، نیامد بالای سرم. من هم سرخورده و مغموم، بلند میشدم و میرفتم پی کارم. یا مثلا جلوی آیینه، تمرینِ مجری‌گری میکردم. خودم را در بینِ جمعیتِ کثیری از افراد، تصور میکردم که دارم برایشان برنامه‌ی کودک اجرا میکنم.
راستش، تقریبا تمام اوقات، این احساس را دارم که یک نفر یواشکی، دارد از زندگی‌ام فیلم میگیرد و من، بازیگرِ نقش اولِ آن فیلم هستم. این موضوع، بعد از دیدنِ فیلمِ Truman show قوتِ دوچندان گرفت. واقعا اگر یک نفر باشد که ما را به بازیچه گرفته باشد، من یکی که هرگز او را نمی‌بخشم...
تصویرسازیِ ذهنی من، جدیدا آنقدر پُررنگ و پُررو شده است که من را در صحنه‌ی جایزه‌ی اسکار فرض می‌کند! (سیمرغ هم برایش کم است) باور کنید حتی متنِ سخنرانی‌ام را هم آماده کرده‌ام. با کفش‌های پاشنه‌بلند و لباسِ پِلیسه‌ی نقره‌ای‌ام، از فرش قرمز رد می‌شوم و میروم آن بالا. همه برایم کَف و سوت میزنند و من، با صدایی لرزان، از همه‌ی آن‌هایی که در تمام این سال‌ها، مسخره‌ام کردند، تشکر میکنم!
آخ که چقدر لذت‌بخش است این تخیلات...

۴ نظر
زهرا خدائی
۰۷ آذر ۱۲:۱۷
چقدر تخیلاتت شبیه منه 😊

پاسخ :

نه دیگه. تو مکمل بشو :دی
نسر ین
۰۷ آذر ۱۲:۲۴
منم این فانتزی ها رو در خصوص گرفتن نوبل ادبیات دارم:)

پاسخ :

نوبل ادبیات هم داشتم. فابر کاستل هم داشت :)
مـهـ ـیـار
۱۴ آذر ۱۸:۵۶
گاهی اوقات تخیلات اونقدر شیرین هستند که واقعیت اصلا به اندازه اون شیرین نیست.
باور کن !

پاسخ :

به قول چارتار:«به من و این کاشانه بگووووو، بگوووو که زنده‌ایم. تو به گوشم افسانه بگوووو، که دل فسرده‌ایم»
ربطی نداشت ولی به هر روی :))
سژمان .
۲۲ آذر ۰۹:۳۰
ماشالا به این ذهن باز رفعیه جان:)))

پاسخ :

رفعیه عاخه؟ :\
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی
درباره من
اینجا؛ روان‌پریشیِ یک روانشناسِ روانی را می‌خوانید...
آرشیو مطالب
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان