پرسیدن عیب است آقا؛ عیب!

یه خبطی کردم. وقتی رفیقم داشت ارائه می‌داد، این جمله رو گفت:
"آگاهی دینی و تجربه و احوالِ عرفانی، تفاوتِ کیفی با آگاهیِ عادیِ انسان ندارد..."

من متوجه نشدم. از استادم پرسیدم معنیش رو. از قضا اوشون هم نمیدونست. برای اینکه لاپوشونی کنه، گفت "کی میدونه یعنی چی؟!"
هرکسی تفسیرِ خودش رو ارائه می‌کرد. استادِ گرامی، سرانجام با یه لبخندِ موذیانه، فرمودن:" کسی که سوال کرد، خودش جلسه‌ی آینده در حد چند دقیقه میاد توضیح میده."

ضمنِ گفتنِ کیف تو هر چی ارائه‌ست :| ،آیا کسی هست مرا یاری دهد؟!


۲۱ نظر
Va hid
۰۷ ارديبهشت ۲۰:۳۵
خب حالا چند دقیقه میخواهید توضیح بدهید!
خیلی نگران نباشید!!

پاسخ :

چی بگم خب همون چند دقیقه برادر؟! :|
محسن رحمانی
۰۷ ارديبهشت ۲۰:۳۵
باید از اهل فنش پرسید .

پاسخ :

اهل فنش کیه؟! :|
ح. شریفی
۰۷ ارديبهشت ۲۰:۳۷
برید حوزه علمیه، خوراکشونه :)

پاسخ :

:دی
محسن رحمانی
۰۷ ارديبهشت ۲۰:۴۰
فلاسفه یا معلمین دینی .

پاسخ :

وقتی استاد دانشگاهش میپیچونه، معلمش میدونه؟! :|
غمی ‌‌
۰۷ ارديبهشت ۲۲:۱۳
این یه تجربه ارزشمنده که دیگه وسط ارائه یه بنده خدا سوال نجومی نپرسی. سوال کردن خیلی راحته ولی جواب دادن خیلی تحلیل نیاز داره و ما همچنان ملتی هستیم که فقط بلدیم سوالای خوب بپرسیم...

پاسخ :

سوال نجومی نبود! صرفا یه جمله بود که متوجهش نشدم و دوست داشتم بدونم منظورش چیه. 
المی ...
۰۸ ارديبهشت ۰۰:۴۹
ما ترم یک‌یه درس معرفت شناسی داشتیم خط به خطش همین بود
من با هر خطی ک میخوندم دو بار سرمو میکوبیدم‌به تیزی میز:-/

پاسخ :

پووووف معرفت‌شناسی که باز خوبه! علم النفس رو بخون خودکشی میکنی :|
فا طمه
۰۸ ارديبهشت ۰۲:۴۵
اول اینکه یادت هس قبل و بعدش چی گفته بود رفیقت؟ اصلا ارائه در چه مورد بود؟ ینی اینا رو مرتب کن تو ذهنت شاید بر اساس اونا جواب اینم پیدا کردی ینی.
محتواش نهایتا به نظر من بش میخوره این باشه که هر اگاهی اصلش اگاهیه و فرقی نداره که دینی باشه و هرچی و نمیشه گف اگاهی دینی و عرفانی مثلا کیفیتش بیشتره. فی الواقع آگاهی، آگاهی است برا انسان و موضوع و محتواش فرق نداره :دی حالا همین رو میشه براش مثال زد یا مثل من که در دو جمله حرفمو تکرار کردم باز به یه شکل دیگه در 5 جمله به شکل های متفاوت همینو بگی :)) که بیشتر شه و دو دقیقه حرف بزنی باش.
فوقش بگو نتونستم بفهمم کماکان :| ان شاالله که یادش نی حالا :))

پاسخ :

خیلی خوب بود و استفاده بردم:دی
به عنوان جمع بندیِ حرفام گفتم اینو :))
فا طمه
۰۸ ارديبهشت ۰۲:۵۰
اها! پیش ایشون برو. فلسفه خوندن مثکه. شاید تونستن کمکت کنن :)

http://aveux.blog.ir/

پاسخ :

دیر دیدم :|
___ سلوچ
۰۸ ارديبهشت ۱۲:۵۰
همین دیگه وقتی یادت میره هندزفری ببری سر کلاسای عمومی اینجوری میشه

پاسخ :

روانشناسیِ دین تخصصیه :|
ارغوان ...
۰۸ ارديبهشت ۱۹:۰۹
یه کتاب خیلی قطور دارم به اسم روانشناسی دین،برات می گردم اگه چیزی پیدا کردم می فرستم برات.از رند رسوا هم بپرسی درباره این جمله فکر کنم کمکت کنند.

پاسخ :

تالیف کیه؟
آذری قیز
۰۸ ارديبهشت ۱۹:۱۳
یه چیزی سر هم کن بگو
که تهش یکی پاشه ببرسه اینی که گفت یعنی چی؟
بعد سوژه ی جلسه ی بعدتونم جور بشه:)

پاسخ :

دیگه کسی جرات نمیکنه بگه نفهمیدم :| :))
___ سلوچ
۰۸ ارديبهشت ۱۹:۵۷
من دیگه حرفی ندارم :/

پاسخ :

:دی
فائزه
۰۸ ارديبهشت ۲۳:۱۷
از حضرت کازیمو‌ بپرس

پاسخ :

اوشون ثقیل میحرفه :|
ارغوان ...
۰۸ ارديبهشت ۲۳:۵۱
اسپیلکا،دبلیو هود،هونسبرگر،گرساچ
ترجمه دکترمحمددهقانی

پاسخ :

مرسی ارغوون :)
بانوچـ ـه
۰۹ ارديبهشت ۰۹:۵۷
دیگه آدم جرأت نمیکنه سوال هم بپرسه

پاسخ :

ها بوخودا :|
ارغوان ...
۰۹ ارديبهشت ۱۳:۱۸
قربونت:)
فقط یه سوال.می دونی این جمله از کی یا مال کدوم مکتب هست؟خودم فکر می کنم عقیده روانکاوها باشه،شاید یونگ.

پاسخ :

نه جیمز لوبا گفته که شاگرد هالِ خدابیامرز هم بوده. البته الان مستشرقین خیلی دارن مانور میدن روش و سواستفاده میکنن ازش
آقای سین
۰۹ ارديبهشت ۱۵:۰۶
من که میگم این سوال رو ول کن و درباره اینکه «ناآرامی روحی بعد از شکست عشقی مقدمه ای برای انزوای اجتماعی در دوران پسابرجام است» تحقیق کن :)

پاسخ :

طبق تحقیقاتِ به عمل آمده از اینجانب، پس از هر شکستِ عشقی که به دنبالِ آن، ناآرامیِ روحی در فردِ شکست خورده بوجود می‌آید، دلیل اصلی بر انزوای اجتماعی وی در دوران پسابرجام میباشد (همینطوری ارائه‌هامو میدم به والله :دی )
ارغوان ...
۰۹ ارديبهشت ۱۶:۱۲
آهان ممنون.می گردم برات :)

پاسخ :

دست گلت درد نکنه ولی حل شد :دی
ارغوان ...
۰۹ ارديبهشت ۲۱:۵۸
جدی؟:)) خب پس موفق باشی گلم :)

پاسخ :

مرسی ارغوون ؛)
نیــ روانا
۱۰ ارديبهشت ۰۷:۵۳
سلام فکر کنم دیر دیدم من
ولی احتمالا نکته اصلی روی اون "تفاوت کیفی" هست
یعنی نوع آگاهی و ماهیتش متفاوت نیس
فقط کمیت و میزان آگاهی و به نوعی اندیشه ورزی متفاوته
مثلا تو دیدگاه پیازه ماهیت تفکر به لحاظ کیفی متفاوته
ولی به نظر پردازش اطلاعاتی و ویگوتسکی کیفیت تفکر یکسانه
اینم به نوعی همون بیان هس در مورد آگاهی

پاسخ :

مررررسی جالب بود تفسیرت :)
روان‌شناسی میخونی؟
نیــ روانا
۱۳ ارديبهشت ۰۹:۵۵
تشکر و اینا
علوم تربیتی خوندم برنامه ریزی درسی
مرتبطه یجورایی

پاسخ :

عه چه جالب! خوشوقتم :)
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی
درباره من
اینجا؛ روان‌پریشیِ یک روانشناسِ روانی را می‌خوانید...
آرشیو مطالب
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان