نه به روزِ جهانیِ بدونِ گوشی!

خیلی دقیق بخواهم بگویم، درست بیست و سه ساعت و چهل دقیقه و شانزده ثانیه است که به طرزِ دهشناکی، نه اعصاب دارم و نه حوصله. کز کرده‌ام روی تَختَم و به گوشه‌ای از اتاق خیره مانده‌ام. هیچ صدایی برایم لذت‌بخش نیست و از دیدن هیچ جُنبنده ای خوشحال نمیشوم. به درخواستِ هیچ کدام از اعضای خانواده مبنی بر تکان دادن خودم هم، لبیک نمیگویم. از منظر روانشناسی، اینها همه، علائمِ فردِ در معرضِ مبتلا به افسردگی یا depression می‌باشد.

من، رفیعه، اعتراف میکنم از زمانیکه گوشیِ لعنتی ام دار فانی را وداع گفت و با رفتن ناگهانی و نابه‌هنگامش، این حقیر را تنها گذاشت، دچار افسردگی شده‌ام. این اعتراف در نگاه نخست، برای منی که تا پیش از این اتفاقِ ناگوار، گمان میکردم از هرگونه وابستگیِ روحی و روانی به گوشیِ مذکور، مبرا هستم، کمی دردناک است.

حالا فقط دارم به یک چیز فکر میکنم! اگر روز جهانیِ بدون گوشی در تقویممان ثبت می‌بود، چقدر من و همکارانم پولدار می‌شدیم!!!


+ برای بهبودیِ گوشیِ عزیزم دعا کنید...

۱۶ نظر
فیش نگار
۰۲ مهر ۱۶:۲۱
جالب بود :) آدم گاهی خودشم باورش نمیشه اینقدر به چیزی وابسته بوده باشه!

پاسخ :

گوشیم داغان شده، تو خماری به سر میبرم، افسرده‌م، جالبه؟! :|
Mr. Moradi
۰۲ مهر ۱۶:۳۳
خدا شفاش بده گوشی‌تونو!
من این روز جهانی بدون گوشی و این کارا رو قبول ندارم. باید یاد گرفته بشه طرز و زمان استفاده، نه اینکه کنار بذاریم. والا!

پاسخ :

فعلا که دادم دست تعمیرات، اگه درست نشه باس خاکش کنم :|
خب قطعا! و اینم قبول دارم که شبکه های اجتماعی واقعا نیاز بشرِ امروزی شده و کنار گذاشتنش چیزی رو حل نمیکنه! بلکه این، "فرهنگِ استفاده"ش هست که مشکل‌گشاست :)
آقای دیوار نویس
۰۲ مهر ۱۷:۵۳
دعا میکنم واسش...چه بلایی سرش اومده :|

پاسخ :

میگیره؟:(
بابا داشتم پی ام میدادم، یهو صفحه، نارنجی شد :| بعد هنگ کرد :| بعد اصلا ری اکشنی نشون نمیداد :| بعد باتریشو درآوردم، روشن کردم، مجدد همون طوری شد :| اصلا عجیییییب :|
آقاگل ‌‌
۰۲ مهر ۱۸:۰۷
همیشه همینه. پسرخاله میگفت وقتی اومدی نفهمیدم کی اومده. حالا که رفتی فهمیدم کی رفته.

پاسخ :

به تعبیر دیگر، "قدر عافیت کسی داند که به مصیبتی گرفتار آید!"
🍁 غزاله زند
۰۲ مهر ۱۹:۲۸
توکل کن به خدا ،انشالله سریعتر بهبودی پیدا خواهد کرد 😂

پاسخ :

با دعاهای دوستان :(
یک همشهری
۰۲ مهر ۲۲:۴۶
ولی من مطمئنم یکی گوشی رو ازم بگیره و یه گوشی ساده بهم بده از افسردگی درمیام

پاسخ :

بییییی!!! بیا گوشیتو بده من پس :|
حوا ...
۰۳ مهر ۰۳:۵۹
گوشیِ من یهو خاموش شد. دیگه روشن نشد. :(

پاسخ :

عاخخخخ چقدر بددددددد :(
فیش نگار
۰۳ مهر ۰۸:۱۶
چجوری شما روانشناس ها مردم رو سوژه خودتون میکنید جالبه ولی این نیست؟:)

پاسخ :

کجا سوژه کردم مردمو بابا ؟:)))
بانوچـ ـه
۰۳ مهر ۰۹:۰۲
حالتو درک میکنم... خواهرم یه هفته ست داره با اون گوشی قدیمیا کار میکنه از اینکه اینقدر زود عادت کرده در تعجبم
من بودم روانی میشدم

پاسخ :

من گوشی قدیمی ام ندارم عاخه :|
شاهزاده شب
۰۳ مهر ۰۹:۵۷
دو سال پیش
به مدت یک هفته اینترنت رو کنار گذاشتم
با خودم عهد کردم حتی از نت سیستم هم استفاده نکنم
خیلی خوب بود... مجبور بودم با چیزای دیگه وقت بگذرونم. بیشتر فکرکنم. بیشتر بگردم. بیشتر بخونم
خیلی روزای خوبی بود :)

پاسخ :

:)))))
دارم کتاب "یک عاشقانه ی آرام" که از اول تابستون میخواستم بخونم رو، میخونم :)) ایضا فیلمایی که تو لیستم بودن :دی
نیروا نا
۰۳ مهر ۱۲:۱۰
کاش ی بلایی هم سر گوشی من بیاد
واقعا بد وابسته شدیم
البته من ی گوشی بلاستفاده هم دارم بلا باید یهویی نازل بشه و جفتشونو ناکار کنه :))

پاسخ :

گوشی خریدم دیگه :| نمیتونم تحمل کنم :(
آقای سر به هوا ...
۰۳ مهر ۱۴:۳۶
وقتی دستمون نیست و نداریمش تازه میفهمیم چقدر فلجیم وقتی نیست :|

پاسخ :

صحیح :|
Faber Castel
۰۳ مهر ۱۸:۲۰
این نیز بگذرد... :)

پاسخ :

گوذشت :)
صخره .
۰۳ مهر ۲۰:۵۹
گوشی عزیزتر از جان حتی

پاسخ :

نه دیگه، اونقدرا عزیز نی :|
emad hosseini
۰۴ مهر ۲۲:۲۵
برایتان ایفون تن آرزومندم :))

پاسخ :

جی سون گرفتیم :))
واران ...
۰۶ مهر ۰۲:۳۰
سلام
گوشی سنگین و پرکارآمدتون مبارک :)
گوشی جی سون بدیش اینکه خیلی بزرگ و سنگینه :|:)


+
ولی خدایی زندگی بدون اینترنت و گوشی لذت بخش تره :)
امیدوارم روزی برسه من این گوشی برای همیشه خودجوش رها کنم :)



پاسخ :

فعلا از امکاناتش هیچ استفاده ای نکردم :| یاد ندارم :(
عاره تو دست جا نمیشه -__-

واقعا ها!!! من دو روزی که گوشی نداشتم، نزدیک 150 صفحه کتاب خوندم، از وقتی گوشی گرفتم، 20 صفحه هم نشده -__-
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی
درباره من
اینجا؛ روان‌پریشیِ یک روانشناسِ روانی را می‌خوانید...
آرشیو مطالب
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان