حکمتانه!

یادمه بی بی همیشه میگفت:" هیچ کار خدا بی حکمت نیست". اون زمانا با خودم فکر میکردم چجوری میشه؟!

چجوری میشه بی بی پاهاش درد کنه و حکمتی توش باشه! چجوری میشه کف گیرمون به دیگ بخوره و حکمتی توش باشه! چجوری میشه رحیمه سال اول دانشگاه قبول نشه و حکمتی توش باشه! چجوری میشه با رسول تا سر حد مرگ دعوا کنم و کار به کتک کاری بکشه و بازم حکمتی توش باشه!!

حقیقتش؛ اون زمانا از درک "حکمت خدا" عاجز بودم. هیچ وقت، هیچکس بهم نگفت حکمت خدا یعنی چی دقیقا؟! هیچکس نگفت اگه بی بی پاهاش درد میکنه، عوضش قلبش سالمه! هیچکس نگفت اگه یه وقتایی نداریم، عوضش صدای خنده هامون تا ده تا خونه اون ور تر میره! هیچکس نگفت اگه رحیمه سال اول، میرفت رشته ی کشاورزی، معلوم نبود مثل الان، تا پایان نامه ی فوق ادامه میداد یا نه! هیچکس نگفت الان که داری با داداشت دعوا میکنی، ممکنه بعده ها به هزاران دلیل، از هم دور شین. اون وقت دلت برای همین کتک خوردنا و کتک زدنا یه ذره میشه!

بی بی راست میگفت. هیچ کار خدا بی حکمت نیست تو این زمونه. لابد عشق "تو" هم یه حکمتی داره...!!

۱۳ نظر
سینا 021
۱۶ شهریور ۱۷:۰۳
سلام دنبال شدید
لطفا دنبال کنید

پاسخ :

دلیلت منطقی نیست عامو :|
صخره .
۱۶ شهریور ۱۷:۱۵
خوبه که هنوز این دید تو بعضیا زنده اس
تو ما که به کاف رفت:)

پاسخ :

همیشه فکر میکردم فقط خودم کلمات از این قبیل رو، برعکس میکنم :)) گویا جهانیه این قضیه :دی
Frozen Fire
۱۶ شهریور ۲۰:۱۹
من که الانشم عاجزم...

پاسخ :

شعاریه بگم اعتقاد 100 در صد دارم بهش منتهی با کمی تامل و درنگ، میرسی بهش! حتی ممکنه ی جاهایی کم بیاری و به زمین و زمان و منطق هرچی زندگیه، لعنت بفرستی ولی باززز میرسی بهش! 
خان بلاگستان
۱۶ شهریور ۲۱:۴۹
تبریک میگم وبلاگتون وبلاگ برتر شده.

پاسخ :

عه مگه زدن؟
خان بلاگستان
۱۶ شهریور ۲۱:۵۰
دوتا شیرینی باید بدید یکی شیرینی وبلگ برتر یکی هم شیرینی عروسیتون :دی

پاسخ :

وبلاگ برتر رو که همه میشن :|
عروس هم نشدم :|
خان بلاگستان
۱۶ شهریور ۲۳:۲۷
نه همه نمیشن .

عه خودتون تو پست اعتراف کردید الان میگید عروس نشدید :دی

پاسخ :

این قبیل نوشته ها، تا زمانیکه بنده مجردم، مخاطب خاص ندارن! به محض مزدوج شدنم، تقدیم میکنم به همسر نازنینم!! فلذا؛ در حال حاضر دلنوشته ای بیش نیستند. مخلصم :))
آوو کادو
۱۷ شهریور ۰۱:۱۸
شایدم حکمت های واقعی رو هیچ وقت درک نکنیم ...

پاسخ :

و بازم میرسیم به حرف بی بی! "هیچ کار خدا بی حکمت نیست"
یک همشهری
۱۷ شهریور ۰۹:۴۵
درسته که کار خدا بی حکمت نیست ؛ اما من معنی این حکمتها و بده بستان ها رو نمیفهمم. اگه مثلا مادر بزرگ پاش درد میکنه حکمتش اینه که قلبش سالمه. یا اگه امروز از سفر جاموندم حکمتش این بود که با رفتنم تصادف پیش می اومد و میمردم. حرف من اینه: خب خدا که همه کار از دستش بر میاد واقعا چرا کاری نمیکنه که آدم نه از سفرش بمونه و نه تصادفی پیش بیاد.

پاسخ :

بالاخره زندگی روی یه منوال که نیست! بالا داره، پایین داره. درد داره، خوشی ام داره! اگه قرار باشه همه چی بر وفق مراد باشه که دنیا گلستون می شد... ولی من همیشه میگم با خودم که اگه یه اتفاق بدی واسم افتاده، نباید بشینم گریه و زاری کنم! چون ممکنه بدتر رخ میداد و من از اینی که هستم، وضعیتم بغرنج تر می شد مثلا... دید من به این مسئله، در این رابطه، اینه!! نمیدونم بقیه چطوری فکر میکنن :)
خان بلاگستان
۱۷ شهریور ۱۱:۳۹
ببین یک همشهری جان گاهی وقتا ما آدما یه کارایی میکنیم که باعث تغییر
خیلی از چیزها میشه به عنوان مثال خدا برای هرکسی یه طالعی ویه صلاحی
دیده اما این صلاح وطالع که قرار داده دلیل براین نیست که حتما همونطوری میشه چون ممکنه اون فردیه کاری کنه که اون طالع پیش نیاد وخود به خود تغییر
کنه ویا کاری کنه که تغییر نکنه وهمونطوری که خدا در نظر گرفته .اگه خدا بخواد
که کاری کنه که اون طالع تغییر کنه یا مثلا به گفته ی شما هم از سفر نمونید
وهم تصادف پیش نیاد که دیگه هیچ چیز به اختیار انسان نیست نمیگن انسان
قدرت انتخاب داره وخدا هر جور که بخواد عمل میکنه ونتایج رو به میل خودش
عمل میکنه خدا طالعی برای آفریده هاش در نظر گرفته واین دیگه دست خود
اون شخصه که با تصمیمش و انتخاب وکارش اون طالع رو همونطوری که خدا براش در نظر گرفته رقم بزنه یا تغییرش بده ، اما گاهی وقتها خدا به واسطه ی کار خوبی که اون طرف انجام داده ویا خواهد داد ویا از روی حکمتش ویاصلاحی که میدونه کاری میکنه که بنده هاش از خطراتی درامون بمونه
یا به قول شاعر :
خداوند گر زحکمت ببندد دری
زرحمت گشاید در دیگری .

پاسخ :

به بیان درست تر، قرآن میفرماید:
" گاهی یک چیزی را دوست دارید اما به ضرر شماست؛ گاهی از چیزی کراهت دارید اما به نفع شماست" (نقل به مضمون)
یک همشهری
۱۷ شهریور ۱۹:۵۳
حرف شماهم حرفیه خب.

پاسخ :

حرف من همیشه حرفه! این یه اصله :دی
احسان ‌‌
۱۸ شهریور ۲۰:۳۵
و واقعا هم هیچ کار خدا بی حکمت نیست.

پاسخ :

یسسس
قاسم صفایی نژاد
۱۹ شهریور ۰۹:۵۷
بعضی چیزها هم آزمایش هست و بعضی چیزها عذاب و بعضی چیزها پاداش. اما تهش یه حکمتی در همشون هست

پاسخ :

درود!
Faber Castel
۱۹ شهریور ۱۵:۴۸
"هیچکس نگفت اگه بی بی پاهاش درد میکنه، عوضش قلبش سالمه!"

:)

پاسخ :

:)
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی
درباره من
اینجا؛ روان‌پریشیِ یک روانشناسِ روانی را می‌خوانید...
آرشیو مطالب
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان