نظرتون چیه؟!

استاد معرفت شناسیمون تعریف میکرد که:
یه خواهر و برادری،با هم روابط نزدیک برقرار کردن و خواهره از برادرش،حامله شده و حالا به هر علتی،بچش رو سقط نکرده و اون بچه به دنیا اومده!»
بعد گفت:
«من کاری ندارم به گناهش،حتی کاری ندارم به خونواده اون خواهر و برادر،فقط میخوام ازتون بپرسم که به نظرتون آینده اون بچه چی قراره بشه؟!اون بچه،به هرحال،اسم "حروم زاده" روش هست و تا ابد این اسم روش خواهد موند!این بچه قربانی هوس های یه سری "گرگ نما" شده!چه گناهی کرده؟!
آیا شما دختر خانوما!حاضرین با پسری که این لفظ روشه،ازدواج کنین؟!شما آقا پسرا چی؟!حاضرید برید خواستگاری دختری که چنین گذشته تلخی داشته؟»

بعد یه ذره که فکر کردم،دیدم واقعا نمیشه کاریش کرد!اگر بچه رو بُکُشی،خوب گناه داره و باس دیه بدی و هزار جور بند و بساط دیگه.و اگر هم نکُشی،این روزگاره که اونو از پا درمیاره!روزگار و نگاها و تفکرات مردمش!

+نظر شما چیه؟!باس چه برخوردی کرد با خواهر و برادر؟!
عایا باید اون بچه رو نگه داشت؟!
اگه به دنیا بیاد،آبرویی واسش میمونه؟!
۳۱ نظر
.
۰۹ اسفند ۲۳:۱۱
چه سوالایی به ذهنت میرسه خداییش من یکی که تو هنگم هنوز...؟

پاسخ :

هه!ما اینیم دیه:))

+چرا نخطه؟:|
.
۰۹ اسفند ۲۳:۱۸
استادای معرفت شناسی چه چیزایی مطرح میکنن سر کلاس؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
چیزایی که استاد تنظیم خانواده ما از کناره هاش با کلی من و من عبور کرد ...خنده

پاسخ :

خوب من رشتم روان شناسیه و باس راهکار بلد باشم!باس بتونم اگ پس فردا اون بچه بم مراجعه کرد،بش راهکار بدم:)
.
۰۹ اسفند ۲۳:۲۰
چون نقطه کوچیکترینه .
منم نه این که خیلیییییییییییی متواضعم ....گذاشتم نقطه ...هوم

پاسخ :

متواضع و کاهل حتا=))
..😐.. MaHyAr
۰۹ اسفند ۲۳:۲۳
توضیحش مفصله:)

و حسش نیست، تا بعد!

پاسخ :

مررررسی!:))
.
۰۹ اسفند ۲۳:۲۳
اوههههههههههه...که شاید تو آینده چنین بچه ای بهتون مراجعه کنههههه ..بازم اوههههههههههههه
شغل آینده شما هم چه داستانایی داره واسه خودشااااااااااا

پاسخ :

باس مدیریت بحران کرد!
مگ میدونین داستاناشو؟Oـo
.
۰۹ اسفند ۲۳:۲۳
کاهلللللللللللللل؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ کجا کاهلی کردم من...؟

پاسخ :

خو اسم خودتو واضح بنویس برادر/خاهر من:|
.
۰۹ اسفند ۲۳:۲۵
یه سوال ...؟
اینی که میگن روانشناسا خودشون ..یه جورایی دیونن درسته ؟
البته ببخشیدا ...

پاسخ :

پسرا رو نمیدونم!ولی دخدر اگ دیوونه نباشه ک دخدر نی:)) روان شناسش پیش کش=))
.
۰۹ اسفند ۲۳:۲۷
نه نمیدونم ولی دارم میبینم دیگه ..که آیا چه شود که چنین بچه های بهتون مراجعه کند ..اوههههههههههه
خب اگه اینطور باشه که خیلی احتمالای دیگه میشه داد خب..تو همین روابط نامشروع ...

پاسخ :

هوووم!ولی روابط نامشروع خیلی قضیش فرق میکنه با روابط با محارم...
.
۰۹ اسفند ۲۳:۲۸
من برادرممممممممم..هوم...

پاسخ :

:|
.
۰۹ اسفند ۲۳:۲۹
خنده...چه اعتراف صادقانه ای....

پاسخ :

:))
.
۰۹ اسفند ۲۳:۳۲
خب نامشروعه دیگه ...این نامشروععععععععععععع تره شاید...

پاسخ :

خوب چاره چیه؟:| باس چه کرد واس اون بچه ای ک نا خاسته ب دنیا اومده؟:|
.
۰۹ اسفند ۲۳:۳۶
نمیدونم ...ولی خب حق زندگی داره ....خودشم که تو دنیا اومدنش مقصر نیست ...خداییش ..
پس حق داشتن زندگی رو داره مثل بقیه، داشت همسر و همه امکانات دیگه

پاسخ :

حق زندگی داره ولی عاخه زندگیش واسش زهر میشه...
استادمون گف اون مورد،الان در بهزیستی هس!بعد خوب بعدن ک بخاد ازدواج کنه،تحقیق میکنن دیه ب هرحال!!میفمن همچین گذشته ای داشده!عایا باهاش وصلت میکنن؟؟مسلمن خیر...
.
۰۹ اسفند ۲۳:۴۱
خب نه دیگه این موردا باید با یکی مثل خودشون تو بهزیستی لابد وصلت کنن دیگه نه ...؟
نمیدونم ولی در کل سواله خیلی سخته ...اونم با عرف جامعه ما ...

پاسخ :

و اگ اون مورد در بهزیستی نبود؟
هوووم!ممنونم از نظراتتون:)
toka. ta
۱۰ اسفند ۰۰:۱۲
نصفه شبی رفیعه....!

والا چه عرض کنم.
از نظر من این بچه دنیا نیاد خیر تره!
اما با این قضیه که نباید با این آدم ازدواج کرد مخالفم
کسی که گذشته خوبی نداشته دلیلی نیست که آینده خوبی هم نداشته باشه....

هرچند خانواده برای خودم خیلی مهمه
اما بازم دلیل بر بد بودن این فرزند نیست.

پاسخ :

همچینم نصفه شب نی توکا:))

حرفت درسته اما واس هرکی،خونواده مهمه دیه!حتا اگ منو تو با این قضیه کنار بیایم،خونواده هامون کنار نمیان صد در صد...
مترسک ‌‌
۱۰ اسفند ۰۹:۲۳
دو نفر یه جایی با هم یه کار اشتباهی رو مرتکب شدن، اون وقت مصیبتش واس یه بی‌گناهیه که هیچ کجای این قضیه کم‌ترین نقشی نداشته؛ واقعاً چرا؟ درک نمی‌کنم؛
تا حالا با همچین شخصی برخورد نداشتم و ایده‌ای در مورد ازدواج باهاش هم ندارم اما نظر شخصیم اینه که اون شخص هیچ تقصیری متوجهش نیست و نباید گناه دو نفر دیگه رو به پای اینم بنویسیم، شاید واقعاً خودش آدم خوبی بود...

پاسخ :

درسته!
راجب اینکه اون فرد،آدم درستی هس یا خیر نمیشه قضاوت کرد ولییییی عایا خونواده خودت،میتونن با این قضیه کنار بیان؟!میتونی توجیهشون کنی؟!و اگر حتا توجیه شدن،بعدن ک خدایی نکرده ی اتفاقی افداد،نمیگن ببین!این همون بچه ای هس که فلانو فلانو فلان...؟؟
yek banoo
۱۰ اسفند ۱۴:۱۱
خیلی سخته!!!
وای بهش فکر میکنم مغزم ارور میده!!

پاسخ :

مثل مغز من،وختی استاد داش تریف میکرد...
mahshid amini
۱۰ اسفند ۱۶:۰۲
اینکه اون دونفر کار وحشتناکی کردن درسته بدتر از اون اینه که اون خانم بچه رو نگه داشته اگر اون بچه به دنیا نمی اومد خیلی بهتر بود ولی حالا که به دنیا اومده به نظرم باید یا خانم یا آقا از بچه نگهداری میکردن ولی نه اینجا، بهترین جا برای اینجور افراد خارج از ایرانه. من نمیتونم الان شعار بدم که " اون بچه که گناهی نداره، دونفر دیگه اشتباه کردن و ..." عرف جامعه ما هیچ وقت همچین موضوعی رو قبول نمیکنه. توی ازدواج فقط 2نفر نیستن خانواده ها هم هستن و نمیشه به تنهایی تصمیم گرفت. پس اشتباه بزرگتر اون 2 نفر این بود که این بچه رو گذاشتن بهزیستی. تنها توصیه ای هم که میتونم برای اون بچه داشته باشم اینه که وقتی بزرگ شد اول از همه خودشو قبول کنه و فکر نکنه اون مقصره بعد هم اگه موقعیتش پیش اومد حتما مهاجرت کنه اگرم نشد توی همین جامعه خودمون گذشته ی خودشو کامل به همه نگه میتونه بگه پدرو مادرش گذاشتنش بهزیستی دیگه نگه پدر و مادرش چه اشتباه وحشتناکی در حقش مرتکب شدن.

پاسخ :

عاره ولی اگ وسعشون نکشه برن خارج ایران؟!و ی مسئله دیه اینکه خاهر و برادر با هم برن خارج؟!اونا الان از هم ی تنفر خاصی پیدا کردن بعد اون قضایا...
مسلمن همچین فکری نمیکنه ک خودش مقصره ولی ی درصد احتمال بدیم بهش ک بگه چرا من؟!چرا من ب دنیا اومدم و هزار سوال دیه...
به هرحال گذشتش باهاش هس!نمیشه ازش فرار کرد... پروندش اینا منظورمه:)
مرسی از پیشنهادت!خیلی منطقی بود همه چی:)
لی لی (لیلی نامه)
۱۰ اسفند ۱۶:۲۰
سوال سختیه...
میشه به بچه گفت پدرت مرده مثلا!
که آینده اش به گند کشیده نشه...

پاسخ :

بلخره ک فامیل اینا میدونن دیه!شاعد ب روش بیارن مثلن!!نمیدونم بازم...
ممون لیلی جان:)
مترسک ‌‌
۱۰ اسفند ۲۳:۲۶
تنها جوابم اینه: نمی‌دونم...

پاسخ :

مررررسی صداقت مترسک جان:)
*
۱۰ اسفند ۲۳:۵۳
Ye seri gorg nama ya ye seri ensan nama??!!

پاسخ :

اینا از "انسان نما" بودن هم گذشدن!!
miss .m.r.
۱۱ اسفند ۱۵:۰۸
چه قدر بده بیچاره اون بچه که قربانی هوس های بقیه میشه

پاسخ :

چ میشه کرد؟؟:(
کلنگ همساده پسر
۱۳ اسفند ۱۷:۳۴
بعد قرنی پا داد آمدم اینجا، اینجا یکی داغونه! اونم منم. آخر یک کلنگ چه سر در می آورد از این جور چیزها! این دنیا را این طوری دوست ندارم.
پایم را از پاسخ به این سوال می کشم بیرون. من در نهایت می توانم بگویم که وقتی پیاز می شود کیلویی نود و نه هزار تومن آن یک هزار تومنش را باید باهاش چه کار کرد!

پاسخ :

کلیک رنجه فرمودین:) شما بعد از من البته...
جملتون نیاز ب تفکر عمیقی داره...مرسی:)
یاسی ...
۱۳ اسفند ۲۰:۲۹
میدونید تو کشور آمریکا به جای کلمه ی حرام زاده از چه اصطلاحی استفاده میکنند؟love childفرزند عشق...
این بحث خیلی ریشه ایه،ولی نمیشه انتظار یک برخورد مناسب رو با این بچه داشت!چون فرهنگمون ملغمه ای از تعصبات و مذهبمونه!و خب...

پاسخ :

عشق؟عشق به کی؟خاهرت؟برادرت؟؟...
و خب؟؟
بلاگر کبیر ^_^
۱۵ اسفند ۱۳:۰۶
وااای :((((

من نظری ندارم :( ناراحت میشم این چیزا رو میشنوم :(

پاسخ :

اوهوم:((

ببخش ناراحت شدی:)
moones rohani
۱۵ اسفند ۱۴:۴۴
من برخوردی باشون نخاهم داش..
خیـــــــــــر
وباز هم خیر

پاسخ :

مرسی:|
مرررررررسی:|
و باز هم مررررررررررررررررررررررررسی:|
فریده خانوم
۱۶ اسفند ۱۳:۳۴
چی شده؟ اتفاقی افتاده؟ اشاره به پست اخرت!

پاسخ :

نه:))
مرسی فریده جان^__^
yek banoo
۱۷ اسفند ۱۴:۴۵
رمز میدی عایا؟؟؟

پاسخ :

:))
یاسی ...
۲۱ اسفند ۲۱:۰۶
اما خب
کار رو تأیید نمیکنم....
اما مسلما اون بچه برام منفور نخواهد بود!

پاسخ :

اگ اون کار رو تایید نمیکنی ،چطوری منفور نخاهد بود؟
یاسی ...
۲۱ اسفند ۲۱:۰۸
و اما در جواب اینکه بگیم عشق به کی؟خواهرت ؟برادرت؟؟
نیاز داریم که ابتدا عشق رو تعریف کنیم

پاسخ :

تعریف ها متفاوته!همین طور ک برداش ها و نظرات متفاوته!
علی ..
۱۰ فروردين ۱۳:۳۶
اولن که جون یه آدم بیگناهو گرفتن خیلی بد تر از کاریه که کردن. راهش اینه که بچه رو بدن پرورش گاه که پدر و مادر جدید پیدا کنه که اون لیبل هم بهش نخوره و خودشم ندونه داستان از چه قراره!

پاسخ :

باز پرورشگاه واسش موشکل پیش نمیاد؟!مثلن نمیپرسن از گذشته این بچه؟!
علی ..
۱۰ فروردين ۲۱:۲۲
میذاری دم در پرورش گاه میری !

پاسخ :

خوب شاعد مادرش(!)راضی نباشه!!و بخاد نیگه داره مثلن:|
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی
درباره من
اینجا؛ روان‌پریشیِ یک روانشناسِ روانی را می‌خوانید...
آرشیو مطالب
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان